تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 19
سازمان تنظیم مقررات مصوبه ای را به اپراتورها ابلاغ کرده است که طی آن مشترکان اینترنت ثابت ADSL و VDSL از این پس در صورت نارضایتی از خدمات اپراتور ارائه دهنده اینترنت ثابت خود ؛ در کمترین زمان ممکن و بدون معطلی و حداکثر ظرف 48 ساعت بتوانند به اپراتور دیگری کوچ کنند و اینترنت باکیفیت تری را تجربه کنند .
به گزارش آی تابناک : به دنبال اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه از حدود یک سال پیش و ایجاد رضایت نسبی در بین مشترکان تلفن همراه برای تغییر اپراتور به منظور استفاده از خدمات بهتر ؛ نارضایتی مشترکان اینترنت ثابت نیز از خدمات ارائه شده توسط اپراتورها،سازمان تنظیم مقررات را برآن داشت تا به منظور جلب رضایت مشترکان این بخش و با ابلاغ مقررات حاکم بر ارائه خدمت عمده‌فروشی بیت استریم ؛ امکان آزادی عمل و حق انتخاب بیشتری را برای مشترکان جهت تغییر اپراتور ارائه دهنده اینترنت ثابت فراهم کند.براین اساس مصوبه بیت استریم این فرصت را برای مشترکان فراهم می کند هر زمان که بخواهند به صورت آنلاین و در کوتاه ترین زمان ممکن، اپراتور ارائه‌دهنده خدمات ثابت ADSL و VDSL خود را تغییر دهند. 

عباسی شاهکوه معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات در گفت و گو با خراسان درباره جزئیات اجرای این مصوبه گفت : هم اینک اگر یک مشترک adsl بخواهد اپراتور خود را تغییر بدهد، این امکان برای او فراهم است اما این کاردردسر ها ومعطلی زیادی برای مشترک دارد . ولی با اجرای " مقررات بیت استریم " این اقدام بسیار سریع انجام می شود چون کار های سخت افزاری آن از قبل انجام شده است و به ارائه خدماتی از جمله رانژه خطوط و... نیاز ندارد و صرفا اقدام نرم افزاری باید انجام شود و مشترک ظرف 48 تا 72 ساعت می تواند اپراتور خود را در این حوزه تغییر دهد.وی ادامه داد : براین اساس مشترکی که بخواهد از این امکان استفاده کند درخواست خود را در سایت اپراتور مورد نظر اعلام می کند و سایر اقدامات با هماهنگی مخابرات واپراتور مورد نظر انجام خواهد شد . وی با بیان این که هم اکنون هماهنگی ها و توافق ها بر سر قیمت وسهم هر اپراتور و به طور کلی مقررات گذاری در این حوزه انجام شده است، افزود : با ابلاغ این مصوبه طرح وارد مرحله اجرایی شده و اکنون نیاز است مخابرات هماهنگی های لازم را در خصوص ایجاد بستر های لازم با اپراتور ها انجام دهد. عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات نیز در این باره گفت :مقررات مذکوربرای رقابتی کردن هرچه بیشتر بازار و تسهیل در ارائه خدمات در حوزه ارتباطات ثابت سیمی و کابلی تصویب شده است. 

وی افزود: با تدوین مقررات خدمات عمده‌فروشی بیت استریم فرصت جدیدی برای استفاده حداکثری از منابع و امکاناتی که در اختیار هر یک از دارندگان پروانه شبکه حوزه ارتباطات ثابت مبتنی بر سیم مسی یا کابل نوری وجود دارد، فراهم و بر همین اساس از طریق اشتراک بخش هایی در شبکه دسترسی؛ از هدررفت منابع جلوگیری می شود و امکان توزیع و گسترش شبکه با سرعت بیشتر در تمامی نقاط کشور به وجود می آید.





منبع : خراسان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار