کد خبر: ۱۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 18
کمپانی چینی شیائومی قرار است هفته آینده دو گوشی میان رده و ارزان دیگر را به نام‌های Redmi Note 5A و Redmi Note 5A Pro رسما معرفی کند. این نسخه در اغلب ویژگی‌ها با هم مشترک هستند اما پردازنده و رم متفاوتی ارائه می‌کنند.
به گزارش آی تابناک : حساب رسمی کمپانی شیائومی در وب‌سایت اجتماعی چینی Weibo اعلام کرد که گوشی Redmi Note 5A در تاریخ 21 اوت (دوشنبه 30 مرداد) رسما معرفی خواهد شد. این گوشی اخیرا از TENAA، رگولاتوری چین، مجوز ساخت دریافت کرد و برخی تصاویر آن هم روی پایگاه اینترنتی‌اش منتشر شد. به همین خاطر بسیاری از ما در حال‌ حاضر درباره مشخصات فنی و طراحی ظاهری آن تا حدودی مطلع هستیم. رویداد معرفی گوشی مذکور قرار است در ساعت 19:30 به‌وقت چین در روز دوشنبه هفته آینده برگزار شود.

Redmi Note 5A هم یکی دیگر از گوشی‌های ارزان قیمت این سازنده چینی است و ظاهرا در دو نسخه با کانفیگ‌های مختلف به عرضه می‌رسد. این گوشی احتمالا بدنه‌ای از جنس فلز خواهد داشت و در کنار Redmi Note 5A Prime یا Redmi Note 5A Pro معرفی می‌شود. اگر تصاویر اخیر این گوشی واقعی باشند، احتمالا حسگر اثرانگشت هم در آن تعبیه نشده اما دو نسخه Prime و Pro آن به حسگر مذکور در پنل پشتی مجهز خواهند بود. به‌جز حسگر اثرانگشت، تمام این نسخه‌ها از طراحی ظاهری یکسانی بهره می‌برند. پنل پشتی این گوشی‌ها به‌صورت خمیده طراحی شده ، در پنل جلو آن‌ها سه دکمه راهنما وجود دارد و سایر دکمه‌های فیزیکی آن هم در کناره راست فریم قرار گرفته‌اند.

گفته می‌شود که هر دو نسخه Redmi Note 5A صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با وضوح تصویر 720 در 1280 دارند و ظرفیت باتری غیرقابل تعویضشان هم 3000 میلی‌آمپر است. انتظار می‌رود که این نسخه‌ها از دو سیم‌کارت نانو پشتیبانی کرده و سیستم‌عامل پیش‌فرض آن‌ها اندروید نوقا نسخه 7.1.1 با رابط کاربری MIUI 9 باشد. Redmi Noote 5A و Redmi Note 5A Prime /Pro در ابعاد 153.1 × 76.3 × 7.3 میلی‌متر ساخته می‌شوند و وزن آن‌ها 150 گرم خواهد بود. تمام شباهت این نسخه‌ها را گفتیم و حالا باید به نقطه تفاوتشان بپردازیم. Redmi Note 5A به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 425 و 2 گیگابایت رم مجهز می‌شود درحالی‌که نسخه Prime یا Pro آن از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 435 و 3 گیگابایت رم قدرت می‌گیرد. مقدار حافظه داخلی 5A و نسخه پیشرفته‌تر آن به ترتیب 16 و 32 گیگابایت خواهد بود که هر دو با استفاده از کارت حافظه جانبی microSD قابل ارتقا هستند. دوربین اصلی و سلفی در Redmi Note 5A قرار است 13 مگا پیکسلی و 5 مگا پیکسلی باشند درحالی‌که Redmi Note 5A Prime/Pro به دوربین اصلی با لنز 16 مگا پیکسلی مجهز می‌شود و حسگر سلفی‌اش هم 13 مگا پیکسلی خواهد بود.

تاریخ معرفی رسمی Redmi Note 5A تایید شد





منبع : جی اس ام 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار