تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 16
ذخایر داده‌ای خط و زبان فارسی، ذخایر اسنادی دولت ایران و تمام مباحث کتابخانه‌ای و اسناد کشور دیجیتالی می‌شود.
به گزارش آی تابناک : نصراله جهانگرد با اشاره به رشد محتوای فارسی در فضای مجازی طی ۳سال گذشته، افزود: به منظور تــداوم رشـد و توسعه سهم محتوای فارسی در اینترنت، برنامه جامع و کاملی پیش‌بینی شده که به زودی اجرایی می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات دربـاره آخرین وضعیت پـروژه  ۱۰برابر کـردن محتوای بومی در اینترنت افزود: استراتژی ما درزمینه ۱۰برابر کردن محتوای دیجیتال فارسی در اینترنت دچار هیچ تغییری نشده بلکه صرفا تغییراتی در سطح مدیریت پــروژه ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: طی ۳سال گذشته حجم داده‌های فارسی در اینترنت از ۹ دهم درصد به حـدود ۱/۴ درصد رسیده که نشان می‌دهد حجم داده‌های فارسی در فضای وب در حال افزایش است.

وی گفت: البته زبان‌های دیگر از جمله چینی، فرانسوی، اسپانیایی و… نیز به همین نسبت و حتی بیشتر در محیط وب در حال گسترش هستند و رقابت جدی در این زمینه وجود دارد. یکی از برنامه‌های ما ایـن اسـت که محتواهای کاربردی مردم را تحت عنوان محتوای فاخر فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در محیط وب افزایش دهیم.

وی گفت برنامه جامعی نیز برای دیجیتالی کردن ذخایر داده‌ای خط و زبان فارسی، ذخایر اسنادی دولت و دیجیتالی کردن محتواهای کتابخانه‌ای کشور نیز در دستور کار قرارگرفته و در حال انجام است.





منبع : تجارت نیوز 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار