کد خبر: ۱۰۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 16
اولین ابرکامپیوتر جهان هفته آینده با همکاری آژانس فضایی ناسا به ایستگاه فضایی تحویل خواهد شد.

به گزارش آی تابناک، (Hewlett Packard Enterprise (HPE  روز جمعه اعلام کرد که به عنوان بخشی از یک آزمایش مشترک با آژانس فضایی ایالات متحده ناسا، یک ابر رایانه را به فضا بر روی فضاپیمای اکسون SpaceX راه اندازی خواهد کرد.

این سامانه، که به نام Computer Spaceborne شناخته می شود، طراحی شده در طول یک سال بود که به گفته این شرکت، تقریبا مقدار زمان لازم برای سفر به مریخ است.

ارسال اولین ابر کامپیوتر جهان به فضا

آلن آندروویل، معاون ارشد و مدیر کل گروه زیربنای مرکز داده HPE، در یک پست وبلاگ نوشته است: "مأموریت به مریخ نیاز به منابع محاسباتی پیچیده دارد که مدت زمان طولانی تری احتیاج دارد ."

"برای برآورده ساختن این الزامات، ما باید بهبود حیات فزاینده فناوری را در فضا به منظور بهتر نمودن موفقیت مأموریت انجام دهیم. با ارسال یک ابر رایانه به فضا، HPE  قدم اول را در این مسیر برداشته است."

به گفته HPE، در حال حاضر بسیاری از محاسبات مورد نیاز برای پروژه های تحقیقاتی فضایی به علت قابلیت محدود محاسبات در فضا، بر روی زمین انجام می شود.

در حالی که این روش برای کاوش فضایی در ماه یا مدار زمین کم کار می کند و برای برقراری ارتباطات و رسیدن پیام به زمین  20 دقیقه طول می کشد و پس از آن 20 دقیقه دیگر برای پاسخ به فضانوردان امکان ندارد.

این سیستم تا بحال حداقل 146 آزمایش ایمنی و گواهینامه را به منظور تأیید ناسا برای فضا انجام داده است.

پایان پیام/ سلیمانی فر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار