کد خبر: ۱۰۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 13
علم فوبی واقعیت پیدا می کند و آزمایشگاه دانشگاه واشنگتن از رشته های DNA برای هک کردن کامپیوتر استفاده می کند، اما کارشناسان آمریکایی می گویند که هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.
به گزارش آی تابناک، محققان دانشگاه واشنگتن می گویند که برای اولین بار موفق به هک کردن کامپیوتر با استفاده از رشته های DNA  شده اند.


محققان با استفاده از مولکول های کد گذاری کننده حیاتی برای حمله به یک کامپیوتر با استفاده از رشته های DNA و انتقال ویروس به کامپیوتر، از شاخه بیولوژیکی به قلمرو دیجیتال استفاده کردند.


محققان به نام های "تادایوشی کوهنو" و"اویس سزه"  از دانشکده علوم رایانه و مهندسی Paul G Allen در دانشگاه واشنگتن اینگونه می گویند: "ما یک رشته DNA مصنوعی طراحی کرده ایم که حاوی کد کامپیوتری مخرب است که در پایه های رشته DNA ایجاد شده است.


"هنگامی که این رشته فیزیکی به وسیله برنامه آسیبپذیر توالی و پردازش شد، کنترل و پردازش از راه دور کامپیوتر انجام می شود. به این ترتیب، ما با استفاده از DNA مصنوعی متضاد توانستیم از راه دور بهره برداری و کنترل کاملی از یک کامپیوتر داشته باشیم."


هک فقط به دلیل ضعف در نرم افزار توالی DNA بود و تنها در این مورد خاص امکان پذیر بود. محققان می گویند که هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد: "توجه داشته باشید که هیچ دلیلی برای زنگ خطر در مورد تهدیدات امروز وجود ندارد.  ما هیچ شواهدی را باور نداریم که امنیت توالی DNA یا داده های DNA به طور کلی در حال حاضر تحت حمله قرار گیرد. "


در عوض محققان از نتایج خود برای نشان دادن نیاز به امنیت بیشتر در سیستم های توالی DNA استفاده می کنند. ایده برای تحقیق از تجزیه و تحلیل نرم افزار توالی انتخاب شده با منبع باز استفاده شده است که نتایج حاصل از ماشین های توالی را پردازش و تجزیه و تحلیل می کند.

نتایج نشان می دهد از لحاظ فنی امکان استفاده از DNA به عنوان راهی برای انتقال نرم افزارهای مخرب و آسیب پذیری های برنامه محاسبه توالی وجود دارد.


محققان می گویند: "زمان بهبود وضعیت امنیت DNA است. ما مجددا تأکید می کنیم که امروزه هیچ دلیلی برای نارضایتی مردم وجود ندارد، اما ما همچنین جامعه توالی DNA را تشویق می کنیم تا قبل از اینکه هر دشمنی آشکار شود، خطرات امنیتی کامپیوتر را رفع کنند."

تحقیقات قبلا نشان داده است که انتقال داده ها با استفاده از DNA ممکن است. در آوریل 2016 مایکروسافت و دانشگاه واشنگتن تکنیکی برای ذخیره و بازیابی تصاویر دیجیتالی با استفاده از DNA را نشان دادند.

هک کردن کامپیوتر با DNA 
این تحقیق به دنبال تبدیل DNA به یک رسانه ذخیره سازی زنده برای اطلاعات دیجیتال انجام شد و با استفاده از خواص منحصر به فردش برای ذخیره اطلاعات وسیع در مقدار کمی از مایع مناسب است.


در ماه جولای امسال، دانشمندان هاروارد موفق به ذخیره تصاویر متحرک در DNA یک سلول به عنوان بخشی از تحقیقات با هدف ایجاد یک ضبط کننده مولکولی داده که می تواند در داخل سلول های زنده ذخیره شوند.

پایان پیام/ سلیمانی فر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار