کد خبر: ۱۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 12
از آنجا که خورشید گرفتگی کلی 30 مرداد تنها در آمریکا قابل مشاهده است، تصمیم گرفتیم 3 پایگاه مختلف برای تماشای آنلاین خورشید گرفتگی را به شما معرفی کنیم.
به گزارش آی تابناک : در تاریخ 21 آگوست (30 مرداد 96) ساکنین شمال قاره آمریکا از تماشای زنده رویداد خورشید گرفتگی کلی لذت خواهند برد. در این تاریخ، کره ماه به طور دقیق در میان زمین و خورشید قرار می‌گیرد و موجب پوشانده شدن نور خورشید از دیدگاه ناظرین می‌شود.
برخلاف باورهای عمومی، خورشید گرفتگی در زمین یک رویداد نسبتا شایع به شمار می‌رود. به طور دقیق‌تر، ساکنین زمین هر 18 ماه یک بار این پدیده را تجربه می‌کنند و این پدیده آخرین بار در اندونزی، میکرونزی و جزایر مارشال در مارس 2016 به وقوع پیوست.
با این وجود، اولین بار است که در یک قرن اخیر رویداد خورشید گرفتگی را می‌توان از سراسر قاره آمریکا تماشا کرد. حتی از آخرین خورشید گرفتگی کلی که می‌شد آن را از سراسر نقاط کشور آمریکا مشاهده کرد، حدود 39 سال می‌گذرد.
اگر شما هم از ساکنین سایر قاره‌های کره زمین بوده و یا از بدشانسی، ابرهای محل زندگی شما امکان مشاهده خورشید را از بین برده‌اند، ما برای شما یک پیشنهاد ویژه داریم. شما می‌توانید به کمک کامپیوتر شخصی و یا گوشی موبایل خود به تماشای آنلاین خورشید گرفتگی بنشینید!
1- رویداد نجومی خورشید گرفتگی کلی از سوی ناسا (NASA) به طور کلی پوشش داده می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند این خورشید گرفتگی را از طریق وب‌سایت آژانس فضایی ناسا و یا کانال Youtube مربوطه تماشا کنند. 1 فضاپیما، 3 هواپیما، 50 بالن و همچنین ایستگاه فضایی بین‌المللی از این رویداد نجومی فیلم‌برداری کرده و ویدیوی زنده آن را به صورت آنلاین در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند.
2- علاقمندان به رویدادهای نجومی همچنین می‌توانند خورشید گرفتگی کلی را از طریق وب‌سایت Astronomy.com با وضوح فوق‌العاده 4K تماشا کنند. کارشناس این دسته از رویدادهای نجومی یعنی دیوید برور (David Brewer)، خورشید گرفتگی کلی 30 مرداد را از شهر دنور (Denver) در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد داد. این شهر در تاریخ 30 مرداد، خورشید گرفتگی 92 درصدی را تجربه خواهد کرد.
3- آزمایشگاه عمومی و آموزشی سان فرانسیسکو (San Francisco Exploratorium) این رویداد نجومی را از طریق وب‌سایت اپلیکیشن‌های مخصوص Android و iOS پوشش خواهد داد.
همواره به خاطر داشته باشید که تماشای مستقیم پدیده خورشید گرفتگی بدون عینک محافظ، می‌توان به چشمان شما آسیب جدی وارد کند. هرگز خورشید گرفتگی کلی و یا حتی جزئی را با چشم غیر مسلح مشاهده نکنید؛ پیشنهاد می‌کنیم راهنمای ساخت عینک مخصوص خورشید گرفتگی را برای این منظور دنبال کنید.





منبع : MAKEUSEOF
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار