کد خبر: ۱۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 12
ویژگی تشخیص چهره در آیفون ۸ از آنچه پیشتر تصور می‌شد کاربردهای بیشتری دارد و کاربر آیفون می‌تواند توسط این قابلیت، پرداخت‌ها در بستر Apple Pay را انجام دهد. این ویژگی گویا قرار است در اختیار اپلیکیشن های شخص ثالث نیز قرار گیرد تا توسط چهره، به جای سنسور Touch-ID احراز هویت کاربر را انجام دهند.

به گزارش آی تابناک : گویا حتی کاربر آیفون می‌تواند چند چهره را به سیستم اضافه  کند؛ دقیقاً اتفاقی که همین امروز در تاچ آی دی آیفون هم می‌افتد و شما می‌توانید اثرانگشت چند کاربر را به حافظه آیفون بسپارید. اما این اطلاعات از کجا به دست آمده است؟

تشخیص چهره در آیفون ۸

توسعه دهندگان هنوز در حال کند و کاو در فریم ور «هوم پاد» هستند و در روزهای گذشته به اطلاعات جالبی در مورد آیفون ۸ دست یافته اند. همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، در یکی از خطوط کد فریم ور هوم پاد، واژه «Pearl» به چشم می‌خورد که گفته می‌شود اسم رمز پروژه تشخیص چهره در داخل اپل بوده است.

تشخیص چهره در آیفون ۸

این در حالیست که «numberOfAppsUsingPearl» پیشنهاد می‌دهد که قابلیت تشخیص چهره، می‌تواند برای اپلیکیشن‌های شخص ثالث نیز در دسترس باشد و توسعه دهندگان می توانند از این ویژگی در اپ های خود بهره گیرند، همانطور که امروز بسیاری از اپ‌ها با سیستم تاچ آی دی هماهنگ شده اند و از آن برای احراز هویت کاربر بهره می‌گیرند.

همه این نشانه‌ها، حکایت از آن دارند که گویا اپل واقعاً می‌خواهد سیستم تشخیص چهره خود را جایگزین سنسور اثر انگشتی کند که دیگر جایی برایش در پنل جلوی آیفون باقی نمانده است. در شایعات قبلی، شنیده بودیم که سیستم تشخیص صورت اپل از تاچ آی دی سریع‌تر و امن‌تر است و می‌تواند آیفون را در چندصد میلی ثانیه آنلاک کند. این سیستم از جهتی امن تر است که دیتا پوینت‌های بیشتری از اثر انگشت را شناسایی و اسکن می‌کند.

با توجه به موارد دیگری که قبلاً از فریم ور کشف شده بود، می‌دانیم که آیفون ۸ حتی زمانی که روی میز قرار دارد، می‌تواند با استفاده از سیستم تشخیص صورت آنلاک شود و از طرفی، زمانی که کاربر آن را در دست دارد و به آن نگاه می‌کند، صدای نوتیفیکیشن‌ها قطع می‌شود.

تشخیص چهره در آیفون ۸

در کدهای فریم ور، از هر دو عبارت «FrontPearl» و «BackPearl» نیز استفاده شده و این احتمال داده می‌شود که شاید دوربین جلو و دوربین پشت آیفون ۸، هر دو قادر هستند صورت کاربر را شناسایی کنند.

اپل در انتهای ماه جولای فریم ور هوم پاد را منتشر کرد تا کارمندانش بتوانند از آن استفاده نموده و آزمایشش کنند. این فریم ور نوعی متفاوت از سیستم عامل iOS است. با استفاده از همین فریم ور، تا کنون توسعه دهندگان توانسته اند به موارد مختلفی مانند فریم کلی و طراحی نهایی بخش جلویی آیفون دست پیدا کنند و حالا هر روز قابلیت‌های تازه‌ای در داخل آن کشف می‌شود.






منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار