کد خبر: ۱۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 12
برنامه های وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در ۲ کمیسیون تخصصی مجلس مورد بررسی و استماع قرار می گیرد.
به گزارش آی تابناک : برنامه های محمدجواد آذری جهرمی که به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم از سوی رئیس جمهور به مجلس معرفی شده است، صبح امروز شنبه در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی می شود.

در همین حال بعدازظهر امروز شنبه ۲۱ مردادماه نیز آذری جهرمی باید برنامه های خود را به استماع کمیسیون فرهنگی مجلس برساند. 

در برنامه پیشنهادی آذری جهرمی، اتخاذ رویکرد فرصت محوری به توسعه اقتصاد دیجیتالی مبتنی بر فناوری اطلاعات و کاربردها و محتوای بومی بر بستر شبکه ملی اطلاعات به عنوان استراتژی کلان عنوان شده است.

در همین حال ازجمله اهداف کلان استراتژیک در این برنامه توسعه متوازن عادلانه، امن، ایمن و پایدار دسترسی پهن باند به شبکه ملی اطلاعات با رعایت صیانت اجتماعی و فرهنگی و متناسب با تقاضا با افزایش سرعت و کیفیت و نیز کاهش قیمت خدمات پهن باند مطابق با سیاستهای کلی و قانون برنامه ششم عنوان شده است.

ایجاد زیرساختهای مناسب برای توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ایجاد فضای رقابتی و حمایت از اپراتورهای غیر دولتی ارائه کننده خدمات این بخش از جمله راهبردهای وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم است.

در این برنامه، وزیر پیشنهادی ارتباطات، دسترسی ۸۰ درصد خانوارها به پهن باند و دسترسی به اینترنت با سرعت حداقل ۲۰ مگابیت بر ثانیه و تامین ۱۰۰ درصدی زیرساختهای ارتباطی اطلاعاتی و مقرراتی را از جمله اهداف استراتژیک خرد اعلام کرده است.

در بخش سیاست های اجرایی نیز استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی، بکارگیری محصولات راهبردی تولید داخل و اجازه ورود شبکه های جهانی تحویل محتوا (CDN) به کشور و نیز مجوز فعالیت شبکه های اجتماعی در داخل کشور در چارچوب قوانین و مقررات کشور، از اولویتهای این برنامه اعلام شده است.






منبع : ذاکرنیوز 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار