کد خبر: ۱۰۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 12
گوگل روز گذشته آمار کاربران نسخه‌های اندرویدی تا ماه آگوست را منتشر کرد که با استفاده از آن می‌توان فهمید کدام نسخه از اندروید در حال حاضر بیشترین محبوبیت را دارد.
به گزارش آی تابناک : مانند ماه گذشته، تعداد کاربران اندروید 0/ 7 و 1/ 7 با افزایش نسبی همراه بود و طبق انتظار نسخه‌های قدیمی با کاهش نسبی تعداد کاربر مواجه شدند. در نتیجه اندروید نوگت در رده‌بندی جدید موفق شده با کمی افزایش به 5/ 13 درصد برسد و در رتبه چهارم پر استفاده‌ترین نسخه اندروید تا به‌امروز قرار بگیرد. ضمنا احتمال می‌رود اندروید نسخه O تا یکی، دوماه آینده منتشر شود. به گزارش دنیای اقتصاد ، اندروید نسخه 0/ 7 در حال حاضر با 3/ 12 درصد، بیشترین سهم از کاربران اندروید نوگت از جمله کاربران گلکسی اس8 را در اختیار دارد و نسخه 1/ 7 نیز تنها 2/ 1 درصد از اندرویدی‌های مجهز به نوگت را پوشش می‌دهد.
در مقابل اندروید مارشمالو، آبنبات چوبی و حتی کیت‌کت با اختلاف بسیار زیادی در مقایسه با نوگت در صدر جدول اندرویدی‌ها قرار دارند. با این حال اندروید نوگت در مقایسه با مارشمالو هنوز هم پیشرفت مناسب و قابل قبولی نداشته چرا که آگوست سال 2016 اندروید مارشمالو 2/ 15 درصد از اندرویدی‌های بازار را در اختیار داشت اما نوگت در مدت زمان مشابه تنها به 3/ 12 درصد رسیده است. این یعنی تا امروز اندروید مارشمالو در مقایسه با نوگت و در مدت زمان مشابه برتری 7/ 1 درصدی داشته است.
ضمنا اندروید نوگت در مقایسه با مارشمالو حتی یک ماه زودتر هم منتشر شده و این مساله اوضاع را بیش از پیش برای نوگت وخیم‌تر می‌کند. اندروید مارشمالو در مدت 11 ماه توانسته بود به رکورد 7/ 18درصد برسد. گفته می‌شود اندروید O هم مراحل پایانی آماده‌سازی را طی می‌کند و انتظار می‌رود در آینده نه‌چندان دور شاهد عرضه آن باشیم. البته یکی، دوماهی طول می‌ کشد که این نسخه جدید اندروید هم وارد جدول‌های بالا شود اما با ورود آن، به‌سرعت شاهد کوچ کاربران اندروید از نوگت به O خواهیم بود.





منبع : اقتصاد آنلاین 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار