تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 11
مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک مدتی است که خبر از ساخت یک کامیونت الکتریکی داده و قرار هم بر این شده تا در پاییز امسال شاهد رونمایی از آن باشیم. اما گزارش اخیر که از سوی رویترز منتشر شده نشان می دهد این ماشین بزرگ تسلا قابلیت حرکت بدون راننده را هم دارد و لزومی به رانندگی کردن با آن نیست.
به گزارش آی تابناک : رویترز ایمیل های رد و بدل شده میان تسلا و دپارتمان وسایل نقلیه ایالت نوادا را به دست آورده که در آن پیرامون تست های احتمالی در جاده ها صحبت شده است. احتمالا هدف تسلا ایجاد ساختارهایی جوخه مانند در جاده ها هست. به گونه ای که ماشین های بدون راننده، پشت سر یک ماشین با راننده حرکت کرده و الگوی حرکت را از ماشین جلویی می گیرند.

تسلا به جد در تلاش است تا قابلیت مشابهی را برای ماشین های معمولی نیز به کار بگیرد و در حالت اتوپایلت که حدودا ۵ هزار دلار به قیمت خودروها اضافه می کند، رانندگان می توانند بدون رانندگی، مسیر را طی کنند. اما این قابلیت تقریبا نصفه و نیمه است و راننده باید همچنان چشم به جاده و دست به فرمان داشته باشد تا جلوی تصادف را بگیرد.

یک قابلیت دیگر نیز تحت عنوان خودران کامل اضافه شده که ۳ هزار دلار هزینه در بر دارد و به گفته تسلا وقتی این قابلیت فعال شود (هنوز آماده نیست اما رانندگان می توانند آن را بخرند) راننده ها کاملا می توانند کنترل را به دست ماشین بسپارند.

آنچه عجیب به نظر می رسد، آمادگی تسلا در تست این فناوری است. ایالت نوادا همکار احتمالی آن ها خواهد بود چون جزو تنها ایالت های آمریکایی است که مجوز چنین تست هایی را می دهد. این ایالت در سال ۲۰۱۵ هم به دایملر اجازه تست مشابهی را داده بودند.

تسلا قصد دارد در ماه سپتامر (ماه آینده میلادی) خودروی درشت اندام خود را معرفی کند و آن زمان احتمالا جزئیات بیشتری در مورد فناوری جدید تسلا خواهیم شنید.





منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار