کد خبر: ۱۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 10
شرکت 140 ساله توشیبا بعلت بدهی مالی و بیقولی های خریداران در حال حذف از لیست شرکت های ژاپنی است.
به گزارش آی تابناک، شرکت توشیبا پس از آنکه از نتایج حساب مالی خود عقب نشینی کرد، با انتقاد از طرف حکومت مواجه شد و از احتمال لغو سریع اجتناب کرد. با این وجود، با عدم پیشرفت در مذاکرات فروش تراشه ها برای رسیدن به پول نقد مورد نیاز، فاقد اعتبار است.

با توجه به پرونده، (PriceWaterhouseCoopers Aarata LLC PwC)  در ماه مارس و همچنین در ماه های آوریل و ژوئن، نتایج توشیبا واجد شرایط اعلام شد. این بدان معنی است که حسابرسی این پرونده به طور کلی برای حسابداری توشیبا صادر شده است.

با این حال، PwC  نیز یک نظرسنجی درباره کنترول داخلی صادر کرد و اعلام کرد که نا هماهنگی وستینگهاوس ایالات متحده در ورشکستگی فعلی این شرکت، بی تاثیر نبوده.

توشیبا تلاش کرده تا اعتماد سهامداران را از سال 2015 تا چند سال افزایش دهد اما تحلیل گران گفته اند که مشخص نیست آیا می تواند در بلند مدت بدون در نظر گرفتن تایید حساها در لیست شرکت های معتبر بماند یا خیر.

در ماه گذشته، روزنامه Asahi گزارش داد که این حسابرسی ها تصمیم به صدور یک نظر متضاد می دهد. یک حرکت می تواند منجر به حذف این شرکت 140 ساله شود. این امر توانایی شرکت را برای جمع آوری پول برای کسب و کار و رقابت را کاهش می دهد.

PwC  گفت که برخی از هزینه های مربوط به وستینگهاوس که در سال مالی جمع آوری شده، از ماه مارس 2017 ثبت شده بود و باید در سال گذشته ثبت می شد. 

شرکت توشیبا روبه ورشکستگی

اگر این کمبود بر اساس نظر PwC جبران نشود، توشیبا برای دو سال متوالی ارزش خالص منفی و بدهی بیش از دارایی را ثبت کرده است و این امر به طور معمول منجر به حذف سهام شرکت از بورس اوراق بهادار توکیو می شود.

بورسی در حال حاضر در حال بررسی مجوز توشیبا است تا تصمیمی بگیرد که آیا این شرکت می تواند در لیست بماند یا خیر.تحلیلگران می گویند تا زمانی که PwC بر روی نتایج نظر ندهد، احتمال لغو این موضوع بعید نمی شود.

پایان پیام/ سلیمانی فر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار