کد خبر: ۱۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 10
آمازون بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان است و شرکت‌های زیادی در اختیار دارد؛ اما شاید ندانید که این ۱۵ شرکت معروف هم به آمازون تعلق دارند.

به گزارش آی تابناک : غالب بازار فروش اینترنتی جهان در دستان آمازون است؛ این شرکت نه‌تنها بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان محسوب می‌شود، بلکه شرکت‌های بزرگ و معروفی هم در اختیار خود دارد. در ادامه قصد داریم ۱۵ مورد از شرکت‌های تحت اختیار آمازون را معرفی کنیم که شاید تصور نمی‌کردید زیرمجموعه‌ی این فروشگاه اینترنتی باشند.

AbeBooks

AbeBooks

AbeBooks یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی کتاب است که در سال ۱۹۹۵ تأسیس و در سال ۲۰۰۸ توسط آمازون خریداری شد. AbeBooks در زمینه‌ی فروش انواع کتاب و آثار هنری فعالیت می‌کند و به فروش کتاب‌های کمیاب و ممنوعه، شهرت دارد.

Audible

Audible

اگر به کتاب‌های صوتی علاقه‌مندید، قطعا با فروشگاه اینترنتی Audible آشنا هستید. این فروشگاه که ۲۲ سال از تأسیسش می‌گذرد، جزو بزرگ‌ترین فروشگاه‌های کتاب صوتی محسوب می‌شود. Audible در سال ۲۰۰۸ به مالکیت آمازون درآمد.

Box Office Mojo

Box Office Mojo

باکس آفیس موجو، بزرگ‌ترین مرجع بررسی فروش و درآمد فیلم‌های باکس آفیس است. این وب‌سایت از الگوریتم‌های پیچیده و خاصی برای این موضوع استفاده می‌کند و در سال ۱۹۹۹ میلادی شروع به کار کرد. این وب‌سایت هم در سال ۲۰۰۸ توسط آمازون خریداری شد.

ComiXology

ComiXology

علاقه‌مندان به دنیای کمیک‌ها، کم و بیش با نام ComiXology آشنایی دارند. تخصص این فروشگاه اینترنتی، فروش نسخه‌های دیجیتال کتاب‌های کمیک معروف است. در این فروشگاه بیش از یک‌صد هزار کمیک به فروش می‌رسد. ComiXology در بهار سال ۲۰۱۴، توسط آمازون خریداری شد.

Curse

Curse

اگر اهل بازی World of Warcraft باشید، قطعا با وب‌سایت Curse آشنایید. این وب‌سایت با عرضه‌ی مادهای مختلف برای این بازی آغاز به کار کرد، ولی امروزه امکانات مختلفی برای طیف گسترده‌تری از بازی‌های کامپیوتری ارائه می‌دهد. به‌علاوه این وب‌سایت امروزه از دارایی‌های آمازون محسوب می‌شود.

Diapers

Diapers

فروشگاه اینترنتی Diapers که به‌طور تخصصی به فروش لوازم مخصوص نوزاد می‌پرداخت، پس از خرید توسط آمازون، به دلیل عملکرد ضعیف حذف شد. اکنون اگر بخواهید وارد آدرس Diapers.com شوید، به بخش مربوط به لوازم نوزاد آمازون انتقال پیدا می‌کنید.

DPReview

DPReview

بزرگ‌ترین و تخصصی‌ترین مرجع دوربین‌های دیجیتال، در سال ۲۰۱۰ به مالکیت آمازون درآمد؛ البته هیچ نشانه‌ای از حضور آمازون در وب‌سایت DPReview دیده نمی‌شود.

Fabric

Fabric

یکی از بزرگ‌ترین خریدهای آمازون در سال ۲۰۰۸، وب‌سایت Fabric.com بود. این وب‌سایت در سال ۱۹۹۳ با نام  Phoenix Textiles Group آغاز به کار کرد و در زمینه‌ی فروش دکوراسیون خانگی فعالیت می‌کند.

Goodreads

Goodreads

یکی از محبوب‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی کتاب که تنها ۶ سال پس از تأسیس، توسط آمازون خریداری شد، Goodreads است؛ در حال حاضر می‌توانید از حساب کاربری آمازون برای خرید از این فروشگاه استفاده کنید.

IMDb

IMDb

بعید است کسی در جهان با IMDb، بزرگ‌ترین مرجع فیلم آشنا نباشد. IMDb یکی از پربازدیدترین و محبوب‌ترین وب‌سایت‌های جهان محسوب می‌شود و نزدیک به ۷۵ میلیون کاربر ثبت‌شده دارد. این وب‌سایت که ۲۶ سال از عمرش می‌گذرد، در سال ۱۹۹۸ توسط جف بزوس، مدیر عامل آمازون، خریداری شد.

Book Depository

The Book Depository

آمازون کار خود را با فروش کتاب شروع کرد و طبیعی است که به دنبال خرید فروشندگان و توزیع‌کنندگان مطرح کتاب باشد. Book Depository یکی از موفق‌ترین توزیع‌کنندگان کتاب در اروپا است که در ۱۰۰ کشور، ارسال رایگان دارد.

Twitch

Twitch

اگر کمی به دنیای بازی‌های کامپیوتری علاقه داشته باشید، با وب‌سایت Twitch آشنایی خواهید داشت. این وب‌سایت در زمینه‌ی پخش زنده‌ی بازی فعالیت می‌کند و به‌طور متوسط ماهانه ۴۵ میلیون بازدیدکننده دارد. Twitch.tv در سال ۲۰۱۴، به قیمت ۹۷۰ میلیون دلار توسط آمازون خریداری شد.

Woot

Woot

فروشگاه اینترنتی Woot که ۱۳ سال از عمرش می‌گذرد، هر روز یک پیشنهاد با تخفیف ویژه در صفحه‌ی اصلی خود قرار می‌دهد. این پیشنهاد معمولا یک گجت الکترونیکی یا یک قطعه‌ی کامپیوتری است. این فروشگاه در سال ۲۰۱۰ به مالکیت آمازون درآمد.

Zappos

Zappos

در سال ۲۰۰۹، آمازون بر اساس قراردادی به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار، فروشگاه اینترنتی Zappos را خریداری کرد. این فروشگاه، بیش از ۱۸ سال است که به‌طور تخصصی به فروش کفش و لباس می‌پردازد.

Drugstore

Drugstore


به نظر شما آیا آمازون روزی شرکت‌های بزرگ ایرانی را هم خریداری خواهد کرد؟مورد پانزدهم، یکی از خریدهای ناموفق آمازون محسوب می‌شود. آمازون یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران فروشگاه اینترنتی Drugstore بود و قصد داشت روزی این فروشگاه را به مالکیت خود درآورد؛ اما مجموعه‌ی Walgreens، در سال ۲۰۱۱ این فروشگاه را خریداری و پنج سال بعد، آن را تعطیل کرد. سرنوشت فروشگاه اینترنتی Drugstore یکی از بزرگ‌ترین ضررهای آمازون تا به امروز محسوب می‌شود.





منبع : GEEKWIRE
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار