تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 10
در حالی که بسیاری از رانندگان هنوز برای ماجراجویی وارد جاده می‌شوند، اما سفر‌های جاده‌ای از زمانی که جک کرواک رمان معروف خود "در جاده" را در دهه 1950 نوشت، به طور قابل توجهی تغییر کرده است. روح جاده باز هنوز وجود دارد، اما راه سفر مسافران در سفرهای جاده‌ای بسیار تغییر کرده است، به خصوص در زمینه تکنولوژی‌هایی که رانندگان در حال حاضر برای رانندگی همراه خود بر‌می‌دارند.

به گزارش آی تابناک : سفرهای جاده‌ای در قلب بسیاری از مردم جایگاه ویژه‌ای دارند. جاده باز و آزادی‌هایی که  نشان می‌دهد، توسط نویسندگان و مسافران خیال‌بافی شده‌اند؛ چون اتومبیل ها برای توده مردم قابل دسترس است.

در حالی که بسیاری از رانندگان هنوز برای ماجراجویی وارد جاده می‌شوند، اما سفر‌های جاده‌ای از زمانی که جک کرواک رمان معروف خود "در جاده" را در دهه 19500 نوشت، به طور قابل توجهی تغییر کرده است. روح جاده باز هنوز وجود دارد، اما راه سفر مسافران در سفرهای جاده‌ای بسیار تغییر کرده است، به خصوص در زمینه تکنولوژی‌هایی که رانندگان در حال حاضر برای رانندگی همراه خود بر‌می‌دارند. رانندگان برای رفتن به سفر جاده‌ای، چه اولین بارشان باشد و چه پنجاهمین بار، می‌توانند سفر را با بهره‌گیری از فناوری مناسب، لذت‌بخش‌تر کنند.

فناوری برای سفر جاده‌ای بعدی شما

سیستم راهبری (Navigation) : در حال حاضر بسیاری از وسایل نقلیه با سیستم‌های راهبری ساخته  شده‌اند. اما رانندگانی که وسایل نقلیه آن‌ها قدیمی‌تر هستند و یا به چنین تکنولوژی مجهز نیستند، قبل از شروع سفر باید در نظر داشته باشند که یکی از آن‌ها بخرند. گر چه برخی از مسافران ممکن است احساس کنند سیستم‌های راهبری بر خلاف روحیه پرماجرای سفرهای جاده‌ای هستند، اما گم شدن در جاده‌های باز راحت است، مخصوصا در دورانی که بسیاری از مردم عادت کرده‌اند دسترسی کامل به اطلاعات داشته باشند، از جمله نقشه‌هایی که در تمام طول روز، در گوشی‌های هوشمندشان وجود دارد. حتی اگر برنامه‌ریزی هم نداشته باشید، یک سیستم راهبری می‌تواند به شما اطمینان دهد که زمان بیشتری را صرف لذت بردن از جاده باز و زمان کمتری را صرف کشف کردن جایی که در هر لحظه‌ هستید، می‌کنید.

شارژرها: بسیاری از افراد احساس می‌کنند که دستگاه‌هایشان همیشه کار می‌کنند، اما اگر قدرت این دستگاه‌ها تمام شود کمک زیادی نخواهند کرد. چند شارژر را که می‌توانند به ماشین شما متصل شوند به همراه خود داشته باشید، بنابراین شما و مسافرانتان می‌توانید گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های خود را در طول سفر روشن نگه دارید. اگرچه ایده رفتن به شبکه ممکن است به نظر عجیب و غریب به نظر برسد، اما وقتی که نیاز به کمک‌های کنار جاده‌ای دارید یا در جستجوی توالت و یا یک مکان برای کنار کشیدن و خوردن غذا هستید، دنیای که پشت سر گذاشته‌اید کمتر خیالی به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید از دنیا جدا شوید، همیشه می‌توانید گوشی خود را روی حالت هواپیما بگذارید. اما شارژ نگه داشتن تلفن همراهتان ممکن است در موارد اضطراری کمک کند.

برنامه‌ها: برنامه‌های مناسب می‌توانند تفاوت زیادی ایجاد کنند. برنامه GasBuddy گوشی‌های هوشمند می‌تواند ارزان‌ترین ایستگاه گاز را در نزدیکی رانندگان پیدا کند، در حالی که یک برنامه مانند AroundMee به مسافران کمک می‌کند تا نزدیک‌ترین رستوران‌ها، داروخانه‌ها، بانک‌ها، ایستگاه‌های گاز و هتل‌ها را پیدا کنند. فراموش نکنید که برنامه موسیقی مانند Pandora یا Amazon Music را دانلود کنید (برای مشترکین Amazon Prime)، بنابراین شما و همراهانتان می‌توانید در طول سفر به اندازه کافی سرگرم شوید.

چراغ‌های LED جاده‌ای: چراغ‌های جاده‌ای سنتی معمولا به سرعت می‌سوزند، و بعضی ها تا 15 دقیقه  دوام می‌آورند. این می‌تواند یک مشکل برای مسافرانی باشد که مشکلات ماشین را تجربه کرده و در نهایت دور از تعمیرگاه‌ها گیر افتاده‌اند. بعضی از این چراغ‌ها با یک بار شارژ تا ساعت‌ها کار می‌کنند، و باعث می‌شوند رانندگان با داشتن ذهنی آرام مدتی منتظر بمانند تا یک کامیون یا مکانیک به آن‌ها برسد.

روحیه‌ای که باعث می‌شود مسافران به جاده‌های باز بروند، هنوز هم وجود دارد، اما در حال حاضر رانندگان می‌توانند سفرهای جاده‌ای خود را با بهره‌گیری از فن‌آوری مناسب، حتی جالب‌تر کنند.

 

منبع: villagerpublishing

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار