کد خبر: ۱۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 09
خالق هولولنز می‌گوید در آینده‌ای نه چندان دور، عینک‌های هوشمند جایگزین تمام صفحه نمایش‌های اطراف ما می‌شوند.

به گزارش آی تابناک : طبق گفته‌ی ژن مانستر (تحلیل‌گر پیشین وال استریت) در ماه ژوئن، فناوری عینک‌های هوشمند اپل که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شود، پروژه‌ای بزرگ‌تر از آيفون شود. این تجزیه و تحلیل مشابه پیش‌بینی‌هایی است که الکس کیپمن - سازنده‌ی هولولنز- و دونا سارکار – مدیر پروژه ویندوز اینسایدر - کرده‌اند. هردو با نظر مانسترموافق‌اند که به زودی عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده، به عنوان تکنولوژی‌های اصلی گوی سبقت را از گوشی‌های هوشمند خواهند گرفت.

خالق هولولنز معتقد است که گوشی‌های هوشمند در حال حاضر از رده خارج شده‌اند ولی مردم هنوز این را نمی‌دانند. هولولنز از ترکیب دنیای واقعی و مجازی استفاده می‌کند تا یک واقعیت ترکیبی ایجاد کند. در تکنولوژی واقعیت افزوده، دنیای مجازی به صورت مشخصی در پس‌زمینه‌ای از دنیای واقعی در برابر دیدگان ما ظاهر می‌شود. براساس گفته‌های کیپمن، در آینده نزدیک ابزارهای پوشیدنی هولوگرافیک هم‌چون عینک‌های هوشمند، جای گوشی‌های هوشمند کوچک و صفحه‌ی نمایش تلویزیون‌ها را خواهند گرفت.

به گفته‌ الکس کیپمن : "این دستگاه‌ها پتانسیل این را دارند که روزی جای گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌ها و سایر دستگاه‌های دیجیتال که صفحه نمایش دارند را بگیرند. هنگامی که اپلیکیشن‌ها، ویدیوها، اطلاعات و حتی زندگی اجتماعی شما، همواره در میدان دید شما باشند، شما دیگر به هیچ صفحه‌ی نمایشی نیازی نخواهید داشت. این نتیجه‌ی نهایی واقعیت ترکیب شده است."

دونا ساکار نیز نظرات مشابهی با رویکرد به گوشی‌های هوشمند دارد. او معتقد است که یک گوشی هوشمند فقط یک دسته از ابزارهای قابل حمل است. ساکار نیز مانند کیپمن می‌گوید مایکروسافت در حال طراحی  نسخه ای بی نظیر از گوشی‌های هوشمند است که جای گوشی‌های دیگر را خواهد گرفت.

به گفته‌ی دانا ساکار: " بیایید ببینیم موبایل چه معنایی دارد. مردم فکر می‌کنند که موبایل وسیله‌ای است که می‌توان در جیب گذاشت و با خود حمل کرد.  گوشی‌های همراه، تنها وسیله‌ قابل حمل بر روی زمین نیست. هولولنز نیز یک دستگاه قابل حمل است. منظور از قابل حمل یعنی دستگاهی که شما می‌توانید هرجایی که می‌روید با خودتان حمل کنید. این برخلاف ذات اجتماعی انسان است که مدام به یک صفحه نمایش خیره شود. همان‌طور که در ده سال گذشته این رفتار را در خود و اطرافیان‌مان شاهد بودیم. پس چه بهتر که وسیله‌ای باشد که با ذات و شیوه‌ی معمول رفتار آدمیزاد سنخیت بیشتری داشته باشد."

احتمالا کنار گذاشته شدن گوشی‌های هوشمند با مقاومت و مخالفت‌های زیادی همراه خواهد بود. اما می‌توان انتظار داشت که زمانی یک تغییر بزرگ در زمینه‌ی تکنولوژی به وقوع بپیوندد. که به نظر می‌رسد برخلاف گوشی‌های هوشمند، راه‌های متفاوت زیادی برای ایجاد تمایز بین محصولات وجود نخواهد داشت.

باتوجه به اینکه عینک‌های هوشمند گوگل با استقبال چندانی مواجه نشد و کماکان توجه مردم روی گوشی‌های هوشمند است، به نظر می‌رسد که این پیش‌بینی‌ها به این زودی به واقعیت نپیوندد. اما همان گونه که در گذشته از موبایل‌های معمولی به گوشی‌های هوشمند رسیدیم، در آینده نیزبه عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده روی می‌آوریم. 





منبع : فون آرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار