کد خبر: ۱۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 09
یکی از آرزوهای شرکت های تبلیغاتی این است که بتوانند نگاه کاربر به صفحه موبایل را دائماً تحت نظر بگیرند و میزان توجه او به المان های مختلف را بسنجند؛ با این روش، می توان موفقیت یک بنر تبلیغاتی، اپلیکیشن یا وب سایت را در شرایط مختلف ارزیابی کرد.

به گزارش آی تابناک : حال ظاهراً اپل قصد دارد چنین قابلیتی را در موبایل هایش پیاده سازی نماید. بر اساس اطلاعات به دست آمده از فرمور اسپیکر هوشمند هوم پاد که چند روز قبل منتشر شد، «گیلرمو رمبو» یکی از توسعه دهندگان اپل به قطعه کُد جالبی برخورده که احتمالاً به توانایی ردیابی نگاه کاربر از سوی موبایل اشاره دارد.
نگاه همیشه  آیفون 8 به حریم شخصی کاربران

کدهایی که در دو تصویر این مطلب مشاهده می کنید، مربوط به بخشی با نام «Attention Awareness Observer» (ناظر آگاهی و توجه) است که ظاهراً می تواند بلندی صدای نوتیفیکیشن ها را کنترل نماید. با توجه به شایعات اخیر پیرامون فناوری تشخیص چهره سه بعدی در آیفون 8، به نظر می رسد سیستم ردیابی نگاه کاربر هم چندان دور از ذهن نباشد، البته به شرطی که تاثیر زیادی روی مصرف باتری بر جای نگذارد.

نگاه همیشه  آیفون 8 به حریم شخصی کاربران

 

البته تا به امروز هیچ نشانه ای از تصمیم اپل مبنی بر قرار دادن این قابلیت در اختیار برنامه نویسان به دست نیامده، و بنابراین شاید از ویژگی ردیابی چشمان کاربر فقط برای اهداف از پیش تعیین شده و به صورت پنهان در سیستم عامل استفاده شود.

هنوز نمی توان در مورد کاربرد نهایی این ویژگی در آیفون 8 و دیگر موبایل های اپل با اطمینان سخن گفت، اما اگر تلفن هوشمند بتواند دائماً نگاه کاربر را زیر نظر بگیرد، بهتر است گزینه ای برای غیر فعال کردن آن هم درون سیستم عامل تعبیه شود، وگرنه باید منتظر اعتراضات مدافعان حریم شخصی بود.

 



منبع : آی سی تی نیوز 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار