کد خبر: ۱۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 09
رییس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: اعطای بورس ویژه تحصیلی به‌مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس این دانشگاه، ضمن جذب استعداهای برتر و تحقق پژوهش‌های کاربردی، زمینه‌ساز ترویج فرهنگ تمرکززدایی استعداها در پایتخت و حضور آنان در مراکز علمی و پژوهشی سراسر کشور می شود.

به گزارش آی تابناک : سید محمود مدرس هاشمی رییس دانشگاه صنعتی اصفهان، با اشاره به اعطای بورس ویژه تحصیلی به صاحبان رتبه های برتر کنکور سراسری به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس این دانشگاه اظهار کرد: حمایت از استعدادهای برتر را از سال‌های پیش به‌طور جدی با اعطای بورس‌ها و جوایز تحصیلی به داوطلبان برتر مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دنبال می‌شد اما فرا رسیدن چهلمین سال تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان، به این حمایت رنگ و بوی دیگری بخشیده است به‌طوری‌که شرایط ویژه‌ای برای جذب دانشجویان نخبه و استعدادهای برتر پیش‌بینی شده است.

وی با بیان این‌که بورس ویژه تحصیلی به متمرکز نشدن تمام استعدادهای برتر در پایتخت و حضور آنان در مراکز علمی و پژوهشی سراسر کشور کمک می کند، افزود: اعطای بورس ویژه تحصیلی به‌مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس این دانشگاه که همواره یکی از دانشگاه های برتر کشور بوده است، ضمن جذب استعداهای برتر و تحقق پژوهش‌های کاربردی، زمینه‌ساز ترویج فرهنگ تمرکززدایی استعداها در پایتخت و حضور آنان در مراکز علمی و پژوهشی سراسر کشور شود.  

مدرس هاشمی، با بیان این‌که با تشویق دانشجویان به ادامه تحصیل در دیگر دانشگاه‌ها، از تمرکز نخبگان و استعدادهای برتر در تهران جلوگیری می‌کنیم؛ به این معناکه الزما نخبگان و استعداهای برتر سراسر در کشور در دانشگاه‌های سطح یک پایتخت جمع نمی‌شوند. چراکه دانشگاه‌های برجسته‌ای در دیگر شهرها از جمله مشهد، تبریز و شیراز داریم که می‌توانند زمینه‌ساز پرورش استعدادها وبه‌کارگیری آنان در مسیر توسعه فناوری و پزوهش‌های کاربردی باشند.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان، حضور استعدادهای برتر در دانشگاه‌های سراسر کشور را یک ضرورت برای پژوهش‌های فناورانه دانست و گفت: جذب استعدادهای برتر و دانشجوی یک ضرورت حیاتی برای دانشگاه‌های کشور است تا بتوانند در فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی نتیجه بهتری کسب کرده و حوزه فناوری را رشد دهند.

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از 35 رشته تحصیلی در 14 دانشکده دانشگاه صنعتی اصفهان ارایه می شود، افزود: با توجه به ماهیت دانشگاه صنعتی اصفهان، این دانشگاه تقریباً عمده‌ی رشته‌های فنی و مهندسی را در دانشکده‌های برق و کامپیوتر، مکانیک، عمران، مواد، نساجی، حمل و نقل و مهندسی شیمی همچنین 3 رشته‌ی علوم پایه و 2 دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی مجموعه‌ی کاملی از رشته‌ها را شامل می‌شود.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان به  اعطای تسهیلات ویژه به داوطلبان ممتاز آزمون سراسری جديدالورود متقاضی تحصیل در مقاطع كارشناسي و کارشناسی ارشد گفت: دانش آموزان داراي رتبه زير 100 در منطقه يك (يا معادل تراز آن در ساير مناطق)، که این دانشگاه را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند، از مقرری ماهيانه 10ميليون ريال به مدت دو سال بهره مند خواهند شد.

مدرس‌هاشمی به پرداخت مقرری ماهيانه 7 ميليون ريال به دانشجویان حائز 100 تا 300 در منطقه يك يا معادل تراز آن در ساير مناطق اشاره کرد و افزود: دانشجویان دارای رتبه 301 الي 500 نیز مقرری ماهیانه 4 ميليون ريالی را دریافت می‌کنند.

وی با بیان این‌که در استفاده از این بورس میان داوطلبان تفاوتی وجود ندارد و هریک از واجدان شرایط رتبه‌ای، این بورس را دریافت خواهند کرد، ادامه داد: این بورس ویژه‌ی چهلمین سالگرد دانشگاه است و در سال‌های بعد تغییراتی در شیوه و میزان مبالغ وجود خواهد داشت.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان، پیش‌گام شدن این دانشگاه را در اعطای این بورس زمینه‌ساز حرکت دیگر دانشگاه‌های غیر مستقر در پایتخت دانست و گفت: اگرچه دیگر دانشگاه‌های کشور نیز سالیانه بورس‌هایی را اعلام می‌کنند و اصل اعطای بورس چیز جدیدی نیست،این کار برای جذب استعدادهای برتر به دانشگاه‌های سراسر کشور قابل تعمیم است و می‌توانند از این فرآیند برای جذب استعدادها بهره ببرند.

 




منبع : معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار