کد خبر: ۱۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 08
پس از افشای فساد رئیس جمهور کره و ارتباط آن با رهبر سامسونگ، حال دادگاه، مدیر و میراث‌دار جوان سامسونگ را به ۱۲ سال زندان محکوم کرده است.

به گزارش آی تابناک : لی جائه یانگ، مدیر و رهبر جوان سامسونگ است که در واقع پست نائب رئیسی در این کمپانی بزرگ کره‌ای را بر عهده دارد. این مدیر بلندپایه در ماه فوریه به دلیل فاش شدن فساد در دستگاه دولتی و پرداخت رشوه، بازداشت شد و حال دادگاه رسیدگی به این پرونده، رهبر سامسونگ را به جرم پرداخت رشوه‌‌ی ۳۸ میلیون دلاری به تحمل ۱۲۲ سال زندان محکوم کرده است. کشور کره‌ی جنوبی پس از فاش شدن فساد دولتی، شاهد اعتراضاتی مردمی بود که در پی آن رئیس جمهور این کشور برکنار و پس از برگزاری انتخاباتی دیگر، شخص دیگری جایگزین وی شد. تحقیق به‌عمل‌آمده نشان داد که سامسونگ نیز در فساد دولتی مورد نظر دست دارد و از این‌رو در ماه فوریه، لی جائه یانگ، رهبر سامسونگ نیز به همین جرم بازداشت شد. سامسونگ یکی از غول‌های بزرگ صنعت الکترونیک در جهان است که به‌صورت خانوادگی اداره  می‌شود. دستگاه قضایی کره‌ی جنوبی تحقیقات گسترده‌ای در مورد کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ در دست انجام دارد. بهگزارش گاردین، درآمد سامسونگ پنج برابر بیشتر از تولید ناخالص داخلی کره‌ی جنوبی است.

همان‌طور که اشاره کردیم، لی جائه یانگ در اصل نائب رئیس سامسونگ است؛ اما پس از سکته‌ی قلبی لی کون هی، پدر و رهبر اصلی سامسونگ، وی کنترل کمپانی را در چند سال اخیر به عهده گرفته است. جائه یانگ در مورد رأی دادگاه چنین اظهار نظر کرده است:

من از هیچ کسی که شامل رئیس جمهور نیز می‌شود، در جهت منافع شخصی یا کمپانی تحت مدیریتم درخواست کمک نکرده‌ام.

وی همچنین رأی دادگاه را ناعادلانه خوانده است. لی جائه یانگ اعلام کرده که با رشد هر چه بیشتر سامسونگ و قدرت یافتن بیشتر آن، انتظارات جامعه و مردم نیز از این کمپانی افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، لی ۳۸ میلیون دلار به چهار مؤسسه کمک کرده است که از سیاست‌های رئیس جمهور برکنارشده‌ی کره‌ی جنوبی حمایت می‌کردند. از دیگر موارد اتهام لی جائه یانگ، درخواست برای صدور اجازه به‌منظور ادغام ۸ میلیارد دلاری دو کمپانی زیرمجموعه‌ی سامسونگ در سال ۲۰۱۵ بوده است. این ادغام از سوی بسیاری از سهامداران سامسونگ مورد مخالفت واقع شده بود، اما به دلیل حمایت دولتی، دادگاه رأی نهایی خود را روز ۲۵ آگوست صادر خواهد کرد.





منبع : ENGADGET 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار