کد خبر: ۱۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 07
مدل جدید هیوندای سوناتا طی مراسمی با حضور بیش از ۳۰ خبرنگار از کشورهای ایران، عمان، اردن، امارت، مصر و ... در شهر صلاله عمان رونمایی شد.

به گزارش آی تابناک : مدتی پیش به معرفی هیوندای سوناتا با فیس‌لیفت 2018 پرداختیم. این خودرو، امروز طی مراسمی در صلاله عمان، برای عرضه در بازار خاورمیانه معرفی شد. سوناتا یکی از قدیمی‌ترین محصولات تاریخ خودروسازی کره‌ی جنوبی است که هم‌چنان تولید و به‌روزرسانی می‌شود. اولین نسل این خودرو، سال ۱۹۸۵ برای حضور در کلاس سدان‌های میان‌رده معرفی شد و حالا شاهد حضور نسل ششم سوناتا در ایران هستیم. پلت‌فرم فعلی، آن‌چنان موفق بوده است که از سال ۲۰۰۹ تاکنون ثابت مانده و صرفا با چند تغییر چهره‌ی استادانه همراه شده است. جدیدترین فیس‌لیفت سوناتا، فروردین‌ماه در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد تا با جدیت بیشتری برای رقابت با سدان‌های مشهور دنیا، همچون تویوتا کمری و هوندا آکورد آماده شود.

هیوندای سوناتا Hyundai Sonata 2018

این خودرو، همچنان با پیشرانه و شرایط فنی قبلی عرضه خواهد شد که شامل نسخه‌ی ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر است. میانگین مصرف سوخت برای سوناتای جدید، نزدیک به ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود؛ درحالی‌که با سرعت ثابت در بزرگراه، حدود ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و در ترافیک شهری، تقریبا ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، مصرف بنزین خواهد داشت. به احتمال فراوان، سوناتا با فیس‌لیفت ۲۰۱۸، از سال آینده با پیشرانه‌ی هیبرید و همچنین نسخه‌‌های توربوشارژ ۲ لیتری و ۱.۶ لیتری در ایران قابل خرید خواهد بود.

هیوندای سوناتا Hyundai Sonata 2018

در بازار جهانی، سوناتا با سه پیشرانه‌ی غیر هیبرید عرضه می‌شود. مدل ۲ لیتری توربوشارژ  و مجهز به اینترکولر، با قدرت ۲۴۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۳ نیوتن‌متر، قدرتمندترین مدل این خودرو محسوب می‌شود که می‌تواند در زمانی حدود ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حدود ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، میانگین مصرف سوخت داشته باشد. از سویی دیگر، نسخه‌ی جذاب ۱.۶ لیتری مجهز به توربوشارژ و اینترکولر، قدرت ۱۸۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۵ نیوتن‌متر ارائه خواهد کرد که در زمانی کمتر از ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و تنها ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، میانگین مصرف بنزین خواهد داشت. با توجه به تشابه عملکرد نمونه‌ی ۲.۴ لیتری و ۱.۶ لیتری توربوشارژ از نظر سرعت و شتاب، می‌توان اطمینان داشت که نمونه‌ی ۱.۶ لیتری، تا یک سال دیگر به‌طور کامل جایگزین نسخه‌ی ۲.۴ لیتری فعلی شود؛ چراکه راندمان بهتری دارد و مصرف سوخت کمتری ارائه می‌کند.

هیوندای سوناتا Hyundai Sonata 2018

قیمت سوناتای ۲۰۱۸ در بازار جهانی، با توجه به نوع پیشرانه و آپشن‌ها متفاوت است. نمونه‌ی استاندارد این خودرو با پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری، ۲۲ هزار دلار قیمت دارد. نسخه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ که با نام اسپرت شناخته می‌شود، حدود ۲۶ هزار دلار فروخته می‌شود و مدل توربوشارژ ۱.۶ لیتری موسوم به اکو، ۲۳ هزار دلار قیمت‌گذاری شده است. از سویی دیگر، سوناتا پلاگین هیبرید که هنوز در ایران قابل خرید نیست، با آستانه‌ی قیمت ۳۵ هزار دلار فروخته می‌شود. این مدل، با توجه به پیشرانه‌ی ترکیبی برق و بنزین که مجموع قدرت ۲۰۰ اسب بخار به همراه دارد، با شارژ باتری‌ها از طریق برق خانگی، مصرف سوخت نزدیک به ۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت. سوناتا هیبرید معمولی که در ایران به نام نسخه‌ی YF معروف است و حدود ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مصرف بنزین دارد، همچنان با آستانه‌ی قیمت ۲۶ هزار دلار، در بازار جهانی عرضه می‌شود. گران‌ترین نسخه‌ی سوناتا، مدل فول‌آپشن لیمیتد پلاگین هیبرید است که همراه پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ، موتور الکتریکی و باتری‌های لیتیوم یون ۹.۷ کیلووات ساعت، با قیمتی نزدیک به ۴۰ هزار دلار قابل خرید است.






منبع : زومیت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار