تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 06
سامسونگ قصد دارد با مانیتور خمیده مخصوص بازی مدل CFG70 انتظارات تمام گیمرهای پی‌سی را برطرف کند.
خبر خوش برای گیمرها
به گزارش آی تابناک : این روزها خبرهای زیادی از فناوری و تکنولوژی به گوش می رسد که با خود سرگرمی و اطلاعات فراوانی به همراه می آورند. اما جدیترین خبر مقامات سامسونگ همه را متحیر کرده است و آن خبر خوشی برای گیمر هاست که بازی های کامپیوتری بخشمهمی از زندگی آنهاست.  از این مانیتورها قرار است در نمایشگاه IFA 2016 که یکم سپتامبر برگزار می شود رونمایی شود.
در این بازی ها از تصاویر خیره کننده و جذاب بسیاری استفاده شده است. سئونگ جی کیم که یکی از مقامات رسمی سامسونگ است می گوید ” تکنولوژی کوانتوم دات در مانیتورهای منحنی CFG70 و CF791 باعت ارتقا کیفیت تصاویر شده، به گونه ای که طرفداران بازی های کامپیوتری خود را یکی از اعضای مهم بازی مورد نظرشان تصور می کنند.” مانیتور CFG70 با داشتن ویژگی هایی مانند انحنای 10800R، نرخ انطباق 144 Hz و رابط بازی UX OSD به عنوان مانیتوری با سنسورهای چندگانه شناخته می شود.

مانیتور منحنی CF791، دارای ویژگی هایی از قبیل انحنای 1500R، تکنولوژی AMD FreeSync و نرخ انطباق 100 Hz است. علاوه بر این،صفحه نمایش آن دارای طراحی فوق العاده ای است که موجب تمرکز هرچه بیشتر بازیکنان بر روی بازی دلخواه خود می شود.

شرکت کنندگان در نمایشگاه IFA 2016 می توانند شاهد رونمایی از این دو مانیتور منحنی پیشرفته باشند.
با این ویژگی ها به نظر می رسد که تمام انتظارات گیمرها در حال برطرف شدن است.
سامسونگ مدت ها بود که به فکر برطرف کردن انتظارات طرفداران خود بود اما حالا فرصت آن رسیده است تا تمام این رویاها محقق شود. سامسونگ اما با سری CFG70 آمده تا وارد عرصه مانیتورهای مخصوص بازی شود. این مانیتور خمیده در دو سایز ۲۴ و ۲۷ اینچ عرضه شده است. نرخ تازه‌سازی فوق‌العاده ۱۴۴ هرتز، زمان پاسخگویی یک میلی‌ثانیه، پشتیبانی از فناوری AMD FreeSync و ویژگی‌های بسیار دیگر، از مواردی هستند که سامسونگ در اولین مانیتور QLED خود قرار داده است.
مشخصات فنی آن شامل:
    اندازه صفحه نمایش: ۲۴ و ۲۷ اینچ با شعاع ۱۸۰۰ میلی‌متر
    رزولوشن: فول اچ‌دی 1080p
    نسبت تصویر: ۱۶ به ۹
    نوع پنل: QLED VA
    نرخ تازه‌سازی: ۱۴۴ هرتز
    زمان پاسخگویی: یک میلی‌ثانیه
    نسبت کنتراست: ۳۰۰۰ به یک
    روشنایی: ۳۵۰ cd/m²
    پشتیبانی کامل از استاندارد VESA
    درگاه‌های ارتباطی: ۲ پورت HDMI، یک Displayport، یک جک ۳.۵ میلی‌متری خروجی صدا
    وزن با پایه: ۶.۲ کیلوگرم
    وزن بدون پایه: ۴ کیلوگرم
 اما در کنار تمام این ویژگی ها این مانیتور ویژگی غیر گیمینگ و ساده ای دارد. خمیدگی این صفحه نمایش نیز به زیبایی آن افزوده است. این صفحه نمایش، دارای یک خمیدگی با شعاع ۱۸۰۰ میلی‌متر است که نه به قدری کم است که شما آن را احساس نکنید و نه به قدری زیاد است که در صفحه‌ای با سایز ۲۷ اینچ برای شما مشکل ایجاد کند. اما مهم‌ترین وجه تمایز این مانیتور نسبت به مانیتورهای دیگر، پایه آن است. این پایه، از دو بخش تشکیل شده که ناخودآگاه یک بازوی روباتیک را در ذهن کاربر تداعی می‌کند. این طراحی، به کاربر اجازه داده که به راحتی بتواند این صفحه نمایش را به جلو، عقب، چپ و راست بچرخاند و حتی آن را بدون هیچ مشکلی از حالت افقی، به حالت عمودی در بیاورد و به راحتی ارتفاع مانیتور را تنظیم کند. این اولین قدم سامسونگ در ورود به مانیتورهای مخصوص بازی است. سامسونگ با عرضه سری CFG70، قدم اول را در بازار مانیتورهای مخصوص بازی، بسیار محکم برداشته است. دو سایز ۲۴ و ۲۷ اینچ، قدرت انتخاب خوبی را به کاربران می‌دهد تا بر اساس نیازشان، صفحه نمایش مناسبی را خریداری کنند. تصویر فوق‌العاده، نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز، قابلیت تنظیم راحت مانیتور، تنظیم مانیتور با استفاده از جوی‌استیک نوآورانه و بسیاری از ویژگی‌های دیگر مخصوص بازی، این مانیتور را به یک پیشنهاد خوب برای گیمرها تبدیل کرده است. با این حال رزولوشن فول‌اچ‌دی 1080p برای قیمت این صفحه نمایش کمی کم به نظر می‌آید و چه خوب بود که مانیتوری با این قیمت و ویژگی‌ها، دارای رزولوشن 4K بود. از طرف دیگر، با اینکه پایه Double Hinge سامسونگ بسیار کاربردی و خوب است اما تکان خوردن مانیتور می‌تواند در طولانی مدت باعث اذیت چشمان و نارضایتی کاربر شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار