کد خبر: ۱۰۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 06
دفتر کنونی این شرکت یعنی Googleplex بیش از ۱۹۰ هزار مترمربع مساحت دارد و در کالیفرنیای آمریکا واقع شده است. ساندار پیچایی (Sundar Pichai) مدیرعامل فعلی شرکت گوگل است. روزانه بیش از ۳ میلیارد جستجو در موتور جستجوی گوگل انجام می‌شود و این شرکت بیش از ۵۷ هزار کارمند در سراسر جهان دارد.
از گاراژ تا برند جهانی!

به گزارش آی تابناک :
صفحه ی اینترنت خود را باز می کنید. از میان چندین موتور جستجوگر گوگل را انتخاب می کنید و از انتخاب و اطلاعات دقیقی که به شما ارائه می دهد اطمینان خاطر دارید. عکس،مطلب،فیلم و هرآنچه که شما احتیاج دارید در گوگل مهیاست! اما دلیل این همه طرفدار و این همه اطمینان به یک موتور جست و جوگر اینترنتی چیست؟ موتوری که در ابتدا در یک گاراژ راه اندازی شد!

گوگل یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که توسط  لری پیج  و سرگی برین، ۲ دانشجوی دوره‌ی دکتری در دانشگاه استنفورد کالیفرنیا بنیان‌گذاری شد. گوگل رتبه‌ی اول را در سایت رتبه‌بندی الکسا دارد. این شرکت توانست ۴ سال پیاپی عنوان دومین برند ارزشمند دنیا را از آن خود کند. پیدایش شرکت گوگل از آنجایی آغاز شد که ۲ دانشجوی دکتری دانشگاه استنفورد کالیفرنیا تصمیم گرفتند باهم روی پروژه‌ی تحقیقاتی خود کار کنند و شاید خودشان هم فکر نمی کردند که روزی از آن گاراژ به شهرت جهانی برسند.

اما در کنار نبوغ پایه گذاران آن چیزی که بیشش از پیش اهمیت دارد طراحی ساده ی گوگل است و به همین دلیل توانست کاربران زیادی را در سراسر جهان به خود جذب کند. موتور جستجوی گوگل در نوامبر ۲۰۰۹ به‌عنوان موتور جستجوی برتر در آمریکا شناخته شد. کار به جایی رسید که حتی نیویورک تایمز از سایت گوگل شکایت کرد اما این اعتراض بی نتیجه ماند و دادگاه رای خود را به نفع گوگل صادر کرد. گوگل سرویس‌های تحت وب زیادی را منتشر کرده است که تعدادی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

    جیمیل، برای ارسال پیام‌های الکترونیکی
    گوگل کلندر، برای مدیریت و زمان‌بندی
    گوگل مپ، برای تعیین مسیر و نقشه‌یابی
    گوگل درایو، برای ذخیره‌سازی فایل‌ها روی سیستم ابری
    گوگل داکز، برای به اشتراک گذاشتن فایل‌های اسناد
    گوگل فوتوز، برای ذخیره و به اشتراک گذاری عکس‌ها
    گوگل ترنسلیت، برای ترجمه‌ی زبان‌های دنیا به یکدیگر
    یوتیوب، برای به اشتراک گذاشتن وید‌ئوها
    گوگل پلاس و الو برای ارتباطات اجتماعی

نرم افزارهایی که گوگل به بازار عرضه کرده است یکی از پرطرفدارترین نرم افزار هاست. اندروید و گوگل کروم که میلیون ها کاربر دارد. و در عرصه سخت افزارها با موبایل Nexusone آمد.
شرکت گوگل در تاریخ ۱۰ آگوست سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که قصد دارد شرکت هولدینگ عمومی جدیدی به نام آلفابت (Alphabet Inc) را راه‌اندازی کند. لری پیج این خبر را در وبلاگ رسمی گوگل منتشر کرد. شرکت آلفابت بر تمام زیر مجموعه‌های گوگل مدیریت می‌کند. لری پیج مدیرعامل اجرایی این شرکت و برین مدیرعامل آن هستند.
در کنار تمام این موفقیت ها شکست های سختی هم برای گوگل بوجود آمده است که هیچ گاه پیش بینی نمی شدند. عینک گوگل،گوگل ویدئو پلیر،دفترچه یادداشت گوگل،گوگل کاتالوگ،دوج بال از جمله این شکست هاست. اما گوگل به فکر طرفدارانش هست و مغز متفکر آن پروژه های جدیدی را دست ساخت دارد. گوگل این روزها به فکر ساخت ماشین بدون سرنشین و جلوگیری از مرگ افراد است.  


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار