کد خبر: ۱۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۲ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 03
شبکه تلوزیونی اچ بی او که یکی از پر بیننده ترین شبکه ها در آمریکا و دیگر کشور هاست، مورد حمله سایبری قرار گرفت.
به گزارش آی تابناک، اچ بی او، یکی از بزرگترین شبکه‌های تلویزیونی در آمریکا که زیرمجموعه شرکت برادران وارنر مختصر شده باکس آفیس خانگی ، یکی از قربانیان نقض امنیتی است، که مورد حمله سایبری بی سابقه‌ای نسبت به آخرین مورد قرار گرفته است.  

ریچارد پلپلر مدیر اجرایی این شبکه در یک ایمیل به کارکنانش گفت که این شرکت اعتقاد ندارد که سیستم ایمیلش به طور کامل در هک شده باشد، اما بررسی هنوز ادامه دارد.

هک شدن یک شبکه تلوزیونی در آمریکا

در روز سه شنبه، هکرهای ناشناس اطلاعات به سرقت رفته را به وبسایت "winter-leaks.com" ارسال و منتشر می‌کنند، اما روز چهارشنبه سایت غیرقابل دسترسی بود.

 این وب سایت گزارش داد که قسمتهایی از سریال "Game of Thrones"، "Ballers"، "Room 104" و نمایش "Barry" را بارگذاری کرده است. همچنین اطلاعات شخصی و رمزهای عبور متعلق به ویویان آیزنبرگ، معاون اجرایی امور حقوقی در HBO  قابل دسترسی بوده است. هکرها ادعا می کنند که 1.5 ترابایت داده را به سرقت برده اند.

HBO  که متعلق به Time Warner(شرکت مخابرات و رسانه‌های گروهی آمریکا ) است، به تازگی در این هفته گفت که این شرکت در حال کار بر روی مجرمان وشرکت‌های امنیت سایبری برای تحقیق در مورد هک است.

اگر ادعای هکر ها درباره به سرقت بردن 1.5 ترابایت اطلاعات از اچ بی او درست باشد، این تخریب بطور قابل توجهی بزرگتر از مقدار داده های منتشر شده پس از هک Sony Pictures در سال 2014 است، زمانی که 200 گیگابایت اطلاعات به صورت آنلاین منتشر شد.

شرکت تلوزیونی اچ بی او تصمیم به کسب هر گونه اطلاعاتی در مورد مقدار یا محتوای داده ها به سرقت رفته دارد. فایل های ویدئویی به طور قابل توجهی بیشتر از فایلی مانند اسناد ورد استفاده دارد. هک به یک فرد یا گروه وابسته نیست. بر اساس گزارشی از خبرنگار هالیوود، تقاضای بازپرداختی هم وجود ندارد.
گاهی اوقات زمانی که هکرها اطلاعات را از شرکت ها سرقت می کنند، در عوض برای انتشار داده ها، به دنبال جبران خسارت هستند. به عنوان مثال، زمانی که هکرها از اپلیکیشن "نیو بلک اورنج" استفاده کردند، از طریق یک شرکت تولید کننده، به صورت غیرقانونی دسترسی پیدا کردند. در آن مورد هکرها تقاضای خود را که قابل پرداخت ندیدند اقدام به پخش قسمتهایی از آن بصورت آنلاین کردند.

اچ‌بی‌او از ژانویه ۲۰۱۲ برنامه‌های خود را برای ۲۹ میلیون مشترک در آمریکا پخش می‌کند؛ که در مارس ۲۰۱۲ این تعداد به ۳۳٬۲۰۰٬۰۰۰ افزایش یافت که آمار گویای این است که اچ‌ بی ‌او دومین شبکه بزرگ کابلی در آمریکا است. 

اچ‌ بی ‌او علاوه بر پخش در آمریکا در حداقل ۱۵۰ کشور دنیا قابل مشاهده است. برنامه‌های اچ ‌بی ‌او شامل نمایش‌های زنده، فیلم و سریال، برنامه‌های مستند پخش مسابقات بوکس و گاهی مواقع پخش برنامه‌های کمدی و همچنین کنسرتهای ویژه‌ای را نیز پخش می‌کند.


پایان پیام/ سلیمانی فر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار