کد خبر: ۱۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 03
کوپرتینویی‌ها با افزایش ۵۰ درصدی فروش ساعت هوشمند اپل واچ نسبت به سال قبل، آینده‌ای امیدوارانه برای این محصول ترسیم کردند.

به گزارش آی تابناک : یکی از نکات جالب در مورد گزارش درآمدهای اپل که روز گذشته منتشر شده، این است که میزان فروش ساعت هوشمند اپل واچ در سه‌ماهه‌ی قبل نسبت به سه‌ماهه‌ی منتهی به ماه ژوئن سال گذشته، حدود ۵۰۰ درصد افزایش داشته است.

اما اپل برای نشان دادن اینکه ساعت هوشمند اپل‌ واچ در واقع تا چه حد مورد توجه مشتریان اصلی قرار گرفته، مثل همیشه در این زمینه هیچ آمار و ارقام دقیقی از تعداد فروش و درآمد حاصل از آن اعلام نکرده است.

فروش ساعت هوشمند اپل واچ به عنوان بخشی از یک دسته‌بندی بزرگ‌تر که اپل آن را «محصولات دیگر» نامیده، گزارش شده است. این دسته‌بندی شامل محصولاتی مثل ایرپاد، اپل تی‌وی، آیپاد، هدست‌های بیتز و لوازم جانبی ساخت اپل می‌شود. در سه‌ماهه‌ی منتهی به ماه ژوئن، میزان فروش کل محصولاتی که در این دسته‌بندی قرار دارند معادل ۲.۷۴ میلیارد دلار اعلام شده است. این میزان فروش نسبت به همین بازه‌ی زمانی در سال گذشته، ۲۳ درصد افزایش یافته است.

به احتمال زیاد افزایش فروش ساعت هوشمند اپل واچ یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش فروش کلی دسته‌بندی «محصولات دیگر» کوپرتینویی‌ها است.

طبق محاسبات یکی از تحلیل‌گران Creative Strategies به نام بن بجارین، میزان فروش اپل واچ طی ماه‌های آوریل، می و ژوئن بین ۲ تا ۳ میلیون واحد بوده است. نیل سیبرت یکی دیگر از تحلیل‌گران Creative Strategiess می‌گوید که تفسیر تیم‌ کوک مشخص می‌کند که اپل در سه‌ماهه‌ی قبل نزدیک به ۲.۷۷ میلیون دستگاه ساعت هوشمند اپل واچ به فروش رسانده است.

نیل سیبرت همچنین یک میانگین قیمتی برای فروش ساعت هوشمند اپل اعلام کرده است. سیبرت می‌گوید که از نظر وی، درآمد اپل از فروش ساعت‌ هوشمند اپل واچ در سه‌ماهه‌ی قبل، حدود یک میلیارد دلار بوده است.

اپل از سال گذشته سعی کرده تا ساعت هوشمند خود را به عنوان یک دستگاه سلامتی و ورزشی معرفی کند و به همین دلیل محصول یاد شده در حال تبدیل شدن به یکی از گزینه‌های اصلی بازار برای مشتریان ساعت‌های هوشمند و ابزارهای پوشیدنی حوزه‌ی سلامت است. یکی دیگر از دلایلی که به کسب موقعیت فعلی برای اپل واچ کمک کرده این است که افراد هم اکنون می‌توانند نسل اول این محصول را با قیمت ۲۶۹ دلار خریداری کنند. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم که هم‌اکنون گران‌قیمت‌ترین مدل ساعت هوشمند مورد اشاره ۱۵۰۰ دلار است.

در گزارش اخیر تیم کوک در مورد سیستم‌عامل واچ اواس ۴، وی به نکاتی در مورد آينده‌ی توسعه‌ی این سیستم‌عامل اشاره کرده است. کوک گفته است: «یک نمای ساعت فعال دستیار صوتی سیری، فعالیت‌های مربی‌گیری شخصی‌سازی شده و یک تجربه‌ی جدید در پخش موسیقی از جمله تغییرات نسخه‌ی چهارم سیستم‌عامل واچ اواس خواهد بود. علاوه بر این فناوری جیم‌کیت (GymKit) در واچ اواس ۴ معرفی خواهد شد. این تکنولوژی یک پلتفرم قدرتمند است که می‌تواند تمرینات کاربر را با تجهیزات قلبی مرتبط کند.»

با افزایش نقش اپل واچ در بازار ساعت‌های هوشمند، امید می‌رود که اپل رفته رفته آمار و ارقام دقیق‌تر و کامل‌تری را در مورد سهم بازار این محصول ارائه کند. آمار کنونی اعلام شده برای محصولاتی که تحت عنوان دسته‌بندی محصولات دیگر به فروش می‌رسند، هم اکنون به حدی رسیده که بر اساس آن می‌توان گفت که ساعت هوشمند اپل واچ دیگر یک لوازم جانبی محسوب نمی‌شود، و در واقع در حال تبدیل شدن به یکی از کالاهای واقعی است.





منبع : fastcompany 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار