کد خبر: ۱۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 02
شرکت فیسبوک دو ربات انسان‌نمای خود که از فناوری هوش مصنوعی بهره می‌بردند را به دلیل مکالمات عجیب و غریبی که با یکدیگر داشتند و تنها خودشان متوجه آن می‌شدند، از کار انداخت.

به گزارش آی تابناک : "هان" ربات انسان نمایی است که توسط شرکت "هانسون رباتیک" طراحی شده و توسعه یافته و چهره آن به دستورات فرستاده شده از طریق تلفن همراه واکنش نشان می‌دهد در نمایشگاه بین‌المللی بهاری هنگ‌کنگ در سال 2015 رونمایی شد.

این دو ربات سخنگو برای تعامل بهتر با یکدیگر، زبان انگلیسی را تغییر دادند اما به گونه‌ای که افرادی که مسئولیت مراقبت از آنها را بر عهده داشتند متوجه این زبان نمی‌شدند.

این دیالوگ‌های عجیب و غریب از آنجایی پدید آمد که فیسبوک این ربات‌ها را به چالش کشید تا با یکدیگر در زمینه تجارت و تلاش برای مبادله کالاهایی مانند کلاه‌ها، توپ‌ها و کتاب‌ها مذاکره کنند. اما این مذاکرات به سرعت تبدیل به مکالمه ای شد که فقط خود ربات‌ها آن را متوجه می‌شدند و درک آن برای انسان‌ها تقریبا غیرممکن بود.

با وجود اینکه مکالمات آنها با همان زبان عجیب و غریب با موفقیت خاتمه یافت، اما سبب پدید آمدن زبان بیگانه‌ای شد که فیسبوک را به غیرفعال کردن آنها وادار کرد.

مکالمه عجیب ربات‌های فیسبوک!







منبع : روزنامه نصف جهان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار