کد خبر: ۱۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 01
پول بی‌پشتوانه دیجیتال با ارزش های چند صد میلیون دلاری، در حال گسترش و ایجاد فضایی مناسب جهت تشکیل باندهای مبادلات ارزی است.
به گزارش آی تابناک، بیت‌کوین یک نوآوری اینترنتی با کارکردهای مشابه پول بی‌پشتوانه یا پول حکومتی است. 

نوآوری بودن بیت کوین به این معناست که ایجادکنندگان آن توانسته‌اند آن را در مدت کوتاهی از یک ایده به یک واقعیت اثرگذار بر دنیای اقتصاد و مراکز سیاست پژوهی مبدل کنند. زیرا در چندسال گذشته ارزش بیت کوین در بازارهای جهانی از چند صدم دلار به صدها دلار افزایش یافته است.

پول بودن یک جایگاه حقوقی است و پول بودن بیت کوین منوط به پذیرش جایگاه حقوقی آن از سوی دولت‌ها است.

 تا کنون هیچ دولتی بیت کوین را به رسمیت نشناخته است و دولت‌های آمریکا، آلمان و چین بر کالا بودن بیت کوین تأکید دارند. 

البته از لحاظ فنی و کارکردی این عبارت صحیح است که بیت کوین نوعی پول دیجیتال بر پایه شبکه همتا به همتا، امضای دیجیتال و اثبات دانایی صفر است و به کاربران امکان می‌دهد که بدون هیچ واسطه‌ای، انتقال پول غیرقابل بازگشت انجام دهند. 

کد نرم افزاری بیت کوین  ممکن است امروز به منظور ایجاد یک کلون به نام "Bitcoin Cash" تقسیم شود، که به طور بالقوه برای صاحبان ارز دیجیتالی پر منفعت است.

ابتکار عمل توسط گروه کوچکی از معدنچیان بیت کوین که اغلب در چین مستقر هستند، در پرداخت پول برای کمک به محاسبات قدرت، به شبکه بیتکوین هدایت می شوند و با پیشرفت های پیشنهاد شده در فن آوری ارز، خیلی خوشحال نیستند.

در حال حاضر یک ارز جدید به نام "فورک" ایجاد شده است که اگر پیش برود، بسیار قابل توجه خواهد بود زیرا می تواند یک رقیب جدید و جدی برای بیت کوین باشد که قدیمی ترین و ارزشمند ترین ارز دیجیتال است. 

روشن نیست که آیا پدیده فورک اتفاق می افتد، و قرار است چه میزان سکه جدید ارزش دارد تولید شود.

اگر امروز فورک، پیش روی خود را آغاز کند، هر کسی که قبل از تقسیم بیت کوین، آن را داشته، به مبلغی برابربیت کوین نقد، به صورت رایگان دسترسی خواهد یافت و پس از این، آنها می توانند برای ارزهای فیتی (اقلام قانونی که توسط یک دولت صادر کننده پشتیبانی می شود) یا دیگر اقلام با ارزهای دیجیتال، معامله کنند.

جف گارزیک، مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران بلوک، یک شرکت blockchain گفت: "این تقریبا مانند تقسیم سهام است. بطوری که شما با 100 بیت کوین خوابیدید و صبح که بیدارشدید، 100 بیت کوین نقد به 100 بیت کوین اضافه شده است.

  BIP 91  اولین قدم به سوی تلاشی بزرگتر در جهت ارتقا بیت کوین از طریق نرم افزاری به نام SegWit2x بود که باعث افزایش سرعت شبکه در پردازش تراکنش ها مانند پرداخت ها با استفاده از پول مجازی شد.

معدنچیان، یک بخش قدرتمند از جامعه بیت کوین و نماینده شبکه ای از اپراتورهای کامپیوتری هستند که اطلاعات مربوط به بلوکچِین را تایید می کنند. از آنجا که بیت کوین به وسیله کد منبع باز طراحی شده است، هر گروه از برنامه نویسان می توانند از آن برای ایجاد سکه های کلون استفاده کنند.

معاملات بیت کوین نقدی در حال حاضر معادل 282.40 دلار معامله می شوند. طبق گفته coinmarketcap.com، بیت کوین معادل 2،806.27 دلار معامله می شود.

اگر فورک پیشروی کند، کاربران تنها قادر به دریافت و فروش نشانه های جدید در برخی مبادلات ارزشی دیجیتال و ارائه دهندگان کیف پول دیجیتال هستند، چرا که شرکت هایی همچون  Coinbase، BitMEX  و Bitstamp.که از معامله کنندگان قوی در این عرصه بحساب می‌آیند، از آن حمایت نخواهند کرد.


پایان پیام/ سلیمانی فر
 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار