کد خبر: ۱۰۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 July 31
توسعه‌دهنده‌ای به نام Steve Troughton-Smith در توییتی اعلام کرده دسته‌کم یکی از آیفون‌های 2017 سیستم تشخیص چهره و مدل گران‌تر صفحه نمایش بدون حاشیه با لبه‌های خمیده خواهد داشت.
به گزارش آی تابناک : بسیاری از توسعه‌دهندگان این روز‌ها مشغول بررسی کدهای موجود در فریمور HomePod هستند که مقدار زیادی از کد‌های مربوط به آیفون را در خود دارد. اپل دیروز به‌طور اتفاقی فریم‌ور هوم‌پاد را منتشر کرد و تعدادی از توسعه‌دهندگان آن را ذخیره کردند. فریم‌ور علاوه بر نشانه هایی از شیوه کارکرد چراغ بالای دستگاه، اطلاعات بسیاری هم از قابلیت‌های احتمالی آیفون بعدی دارد.

در این تصاویر خطوط زیادی از کد BKFaceDetect وجود دارد احتمالا BK مخفف Biometric Kit باشد. می‌دانیم که اپل دوست دارد به ابزار‌های توسعه‌دهندگان نام Kit بدهد. همچنین نشانه‌هایی از دوربین اینفرارد وجود دارد که برای تشخیص چهره در محیط‌های تاریک استفاده می‌شود. اوایل این ماه هم بلومبرگ گزارشی داد مبنی بر استفاده اپل از دوربین اینفرارد برای اسکن سه‌بعدی چهره، اما مشخص نیست که این قابلیت‌ها برای تمام آیفون‌های جدید باشد.

ما قبلا هم تصاویر مشابه این را دیده‌ایم، تصویری از یک دفترچه راهنما که چندان قابل اتکا نیست. این عکس اما از درون کد هوم‌پاد استخراج شده که احتمال صحت آن را بالا می‌برد.

صفحه‌نمایش بدون حاشیه و قفل تشخیص چهره قابلیت‌های جدیدی نیستند و پیش از این در موبایل‌های اندرویدی (سری گلکسی سامسونگ و اسنشال که همچنان عرضه نشده) مشابه‌شان را دیده‌ایم. کاربرد این ویژگی‌ها از سوی اپل اما معنای دیگری دارد و می‌تواند به استفاده بیشتر از این نوع صفحه‌نمایش، حسگر‌های بایومتریک و متداول‌تر شدن نسبت صفحه 18:9 بیانجامد.






منبع : جی اس ام
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار