کد خبر: ۱۰۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 01
سازمان فضایی عربستان به نام «امل»، مشغول به ساخت و آماده سازی یک کاوشگر برای ارسال به مریخ است.
عربستان سرگرم ساختن جستجوگر فضایی برای ارسال به مدار مریخ است. پروژه سازمان فضایی این کشور به نام «امل» اکنون با برگزاری مراسم مختلف در دوبی، به مردم معرفی می شود.

 هدف، آشنایی عموم با فعالیت های این سازمان و چشم انداز آینده کاوش‌های فضایی کشور است.

بگفته عربستان این کشور امیدوتر است کاوشگر مریخ در سال ۲۰۲۱ میلادی همزمان با پنجاهمین سال تاسیس کشور مستقل عربستان است در مدار مریخ قرار گیرد. در صورت موفقیت، این اولین پروژه فضایی یک کشور عرب خواهد بود.

 گروه های علمی مرکز فضایی محمد بن رشید، با دانشمندان دانشگاه کلرادو و همچنین مرکز ملی پژوهش‌های فضایی فرانسه همکاری می‌کنند.

معاون مدیر امور فناوری و علوم این مرکز می گوید: "این ماموریت ما را در موقعیت بالاتری قرار می دهد و به دانش جامعه علمی بین المللی درباره مریخ و جو آن می افزاید. بدیهی است که آژانس فضایی اروپا تجربیات و دانش و همچنین دانشمندان زیادی درباره ماموریت های فضایی به مریخ دارد. هدف ما به مشارکت گذاشتن اطلاعات و همکاری در سطح داده ها است."

نیمی از اعضای این گروه ۷۵ نفره، زنان هستند. به گفته نخست وزیر امارات متحده عربی تا به حال پنج و نیم میلیارد دلار در این برنامه سرمایه گذاری شده است. اما پرسش اصلی کافی بودن منابع مالی آن نیست بلکه جدول زمان بندی شده پنج ساله برای ساختن تجهیزات پیشرفته و گسترده است.

پایان پیام/ سلیمانی فر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار