کد خبر: ۱۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 July 27
اوایل امسال بود که مایکروسافت از نقشه هایش برای نزدیک کردن کاربران اندروید و آیفون به پلتفرم ویندوز 10 خبر داد. امروز و با انتشار جدیدترین نسخه پیش نمایش ویندوز 10 (بیلد 16251) نقشه های مایکروسافت عملی شده، و حالا اگر جزو تسترهای ویندوز باشید می توانید بعضی از قابلیت های جدید ویندوز 10 برای ارتباط با سیستم های عامل دیگر را تجربه نمایید.

به گزارش آی تابناک : با دریافت بیلد 16251 کاربران اندروید می توانند قابلیت های اپلیکیشن جدید «Microsoft Apps» را امتحان کنند. در حال حاضر فقط کاربران اندروید می توانند از این برنامه برای ایجاد ارتباط بین اسمارت فون و پی سی استفاده کنند، و مشخص نیست که نسخه iOS آن کی از راه برسد.

Microsoft Apps قابلیت های بین پلتفرمی متعددی را برای کاربران به ارمغان می آورد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به اشتراک گذاری مستقیم لینک از موبایل در ویندوز 10 اشاره نمود. به گفته مایکروسافت کاربران iOS و اندروید در آینده امکان اشتراک گذاری مستقیم محتوا از محیط اپلیکیشن ها در پی سی و همچنین امکان تعامل با کلیپ بورد یونیورسال ویندوز را هم خواهند داشت.

اما در کنار این قابلیت ها برای موبایل، مایکروسافت عملکرد دستیار هوشمند کورتانا را نیز در آخرین بیلد پیش نمایش ویندوز 10 ارتقاء داده است. حالا می توانید نتایج جستجوی کورتانا را در پنجره این دستیار دیجیتالی مشاهده کنید و دیگر نیازی به باز کردن مرورگر ندارید.

این موضوع برای جستجوی فیلم های سینمایی، شاخص های بورس، وضعیت آب و هوا، ساعات پرواز در فرودگاه ها و جستجوهای دیگری که پاسخ های کوتاه و سریع دارند صدق می کند. ضمنا کورتانا حالا از دستوراتی مثل «هی کورتانا، رایانه را ری استارت کن» و همچنین خاموش کردن رایانه، قفل کردن و خارج شدن از حساب کاربری هم پشتیبانی به عمل می آورد.





منبع : ورج 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار