کد خبر: ۱۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 July 27
گوگل در نظر دارد جستجو در تمامی دستگاه‌ها پایدار باشد و به همین دلیل، پس از هفت سال قابلیت جستجوی آنی را به‌طور کامل غیر فعال کرد.

به گزارش آی تابناک : ویژگی گوگل اینستنت (Google Instant) در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و هدف اصلی از ایجاد آن، این بود که به آینده‌ی جستجو تبدیل شود. جستجوی آنی گوگل این‌گونه عمل می‌کند که با شروع تایپ برای جستجو، عبارات کامل به کاربر پیشنهاد داده می‌شود و در نتیجه، در زمان کاربران صرفه‌جویی قابل توجهی می‌شود. این ویژگی در زمان خود خبر بسیار مهمی بود و علاوه بر منابع خبری دنیای فناوری، بسیاری از خبرگزاری‌های عمومی خبر اضافه شدن قابلیت گوگل اینستنت را به مخاطبان خود ارائه کردند. قابلیت اینستنت در آن زمان نشان‌دهنده‌ی قدرت فنی گوگل بود و به‌طور هم‌زمان باعث تقویت محصول اصلی گوگل یعنی موتور جستجو می‌شد.

حال زمان مرگ قابلیت جستجوی آنی گوگل فرا رسیده است. اما دلیل این تصمیم چیست؟ بیشتر کاربران از دستگاه‌های موبایل (و بدون بهره گرفتن از قابلیت جستجوی آنی گوگل) برای جستجو استفاده می‌کنند و بنابراین یکپارچه کردن دو نسخه‌ی دسکتاپ و موبایل موتور جستجوی گوگل برای ارائه تجربه‌ی کاربری یکسان، منطقی به نظر می‌رسد.

در ادامه، بخشی از بیانیه‌ی گوگل در این مورد را با هم می‌خوانیم:

ما قابلیت گوگل اینستنت را در سال ۲۰۱۰ معرفی و راه‌اندازی کردیم و هدف اصلی ایجاد این ویژگی این بود که اطلاعات مد نظر کاربران به‌محض تایپ کلمات مورد نظر در دستگاه‌های دسکتاپ، تا آنجا که امکان دارد به‌سرعت در اختیار آن‌ها قرار گیرد. از آن زمان تاکنون، بسیاری از جستجوها از طریق دستگاه‌های موبایل انجام می‌شود و مسلما در این دستگاه‌ها روش ورودی و روش تعامل افراد متفاوت‌ است و علاوه بر این، موبایل‌ محدودیت‌هایی در نمایش اطلاعات دارد. با در نظر داشتن این موضوع، تصمیم گرفتیم به کار قابلیت گوگل اینستنت خاتمه دهیم. حال می‌توانیم بر ارائه‌ی روش‌هایی که سرعت جستجو را در تمامی دستگاه‌ها به‌طور یکسان افزایش دهد، بیشتر تمرکز کنیم.

نظر شما در مورد غیر فعال شدن قابلیت جستجوی آنی گوگل چیست؟






منبع : ANDROIDCENTRAL 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار