کد خبر: ۱۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 July 27
معاون وزیر ارتباطات گفت: شهرک بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات تا ۵ سال آینده در کشور ایجاد می شود.
به گزارش آی تابناک : امیرحسین دوایی با بیان اینکه کار مطالعاتی راه اندازی شهرک بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور آغاز شده است، اظهار داشت: این پروژه با هدف حمایت از شرکتهای نوآور، استارتاپها و کسب و کارهای نوپا و نیز تعامل با شرکتهای مطرح بین المللی پیاده سازی خواهد شد.

به گزارش تجارت نیوز، وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه امکان استقرار شرکت‌های فناوری برای عرضه خدمات و محصولات خود مطابق با استانداردهای روز دنیا وجود خواهد داشت، تصریح کرد: ایجاد فضای نوآوری در حوزه فناوری اطلاعات ازجمله دلایل تعریف پروژه‌هایی این‌چنینی است.

معاون وزیر ارتباطات افزود: تا ۳ سال آینده اقدامات پیاده‌سازی برای طرح شهرک بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات در منطقه ویژه اقتصادی وزارت ارتباطات (پیام) انجام می‌شود و تا ۵ سال دیگر این شهرک فعالیت خود را به طور رسمی آغاز می‌کند.

دوایی با بیان اینکه معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات ۳ پروژه را به صورت همزمان در دست اجرا دارد، ادامه داد: راه‌اندازی فاز نخست پارک فناوری اطلاعات در اتوبان کرج، پیاده‌سازی شهرک بین‌المللی ICT در مهرشهر کرج و ایجاد کریدور فناوری اطلاعات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و نیز حمایت از شرکت‌های خصوصی و توسعه اشتغال این بخش، تعریف‌شده است.

وی اضافه کرد: قرار است هفته آینده پارک فناوری اطلاعات توسط وزارت ارتباطات و با مجوز وزارت علوم افتتاح رسمی می‌شود که این پارک ظرفیت استقرار بیش از ۲۰۰ شرکت فعال در حوزه فناوری اطلاعات را دارد.





منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار