تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 July 27
شیپور برای دفاع از امنیت معاملات در بستر خود در جوابیه‌ای اعلام کرد که تعداد گزارشات کلاهبرداری ماهانه‌‌اش انگشت شمار است.

به گزارش آی تابناک : معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی روز گذشته با اعلام افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی در ایران، دو سایت شیپور و دیوار را بستر بیشترین کلاهبرداری در این حوزه معرفی کرد.

شیپور برای روشن شدن موضوع و رفع هرگونه ابهام و شبه جوابیه‌ای در این خصوص منتشر کرده است؛ در این جوابیه، شیپور با اشاره به وجود کلاهبرداری و سؤاستفاده در هر صنف و فعالیتی وجود کلاهبرداری در حوزه‌ی سایت‌های نیازمندی آنلاین را به تمام حوزه‌های کسب و کار  تعمیم داده است و از کاربران خود خواسته است قبل از انجام هر معامله‌ای صفحه‌ی  قوانین و مقررات این سایت را مطالعه کنند و همچنین از طریق سایر کانال‌های ارتباطی اطلاعیه‌های این سایت را دنبال کنند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند، کاربران نیز باید آگهی ‌های مشکوک در این سایت را به مسوؤلان شیپور گزارش کنند. امکان بررسی واقعی بودن شماره‌ی تماس آگهی دهنده با ارسال کد تایید، رصد شبانه‌روزی آگهی‌ها توسط تیم کنترل کیفیت در فرآیندی چند مرحله‌ای، پشتیبانی شبانه‌روزی از از کاربران و رسیدگی به درخواست های کاربران از دیگر اقدامات شیپور برای مبارزه با تخلفات است.

شیپور در این جوابیه، خود را موظف به رعایت موارد مشخص شده از سوی مراجع ذی ربط دانسته است و اعلام کرده است که مطابق این قوانین در برابر درج آگهی‌هایی مانند ماساژ، هم‌خانه، اجاره‌ی ساعتی ملک و ... ممانعت می‌کند. شیپور متعهد شده است که تمامی قوانین را رعایت کند تا کاربران آسوده خاطر در این سایت معامله کنند. به گفته‌ی روابط عمومی شیپور، تعداد گزارش‌های  ماهانه‌‌‌ی مشکوک به کلاه‌برداری در این سایت انگشت شمار هستند. 

یاد آور می‌شود که معاون  مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی نیز این سایت‌ها را کلاهبردار معرفی نکرده بود و انگشت اتهامش به سوی کلاهبردارانی بود که از این فضا سو استفاده می‌کنند. اکبری همچنین از مردم خواسته بود در مورد خرید ماشین و موتور سیکلت از این سایت‌ها احتیاط بیشتری انجام دهند و قبل از تحویل کالا مبلغ بیعانه پرداخت نکنند.






منبع : زومیت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار