کد خبر: ۱۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 July 25
همانطور که می‌دانید، تا قبل از انتشار نسخه‌ی آزمایشی ‌آی‌اواس ۱۱، امکان استفاده از کیبورد فارسی به طور پیش‌فرض در این سیستم‌عامل وجود نداشت و بدین منظور کاربران مجبور بودند از کیبورد شخص‌ ثالث استفاده کنند. همانطور که چند وقت پیش در خبری منتشر کردیم، کیبورد فارسی رسما از اولین نسخه‌ی آزمایشی آی‌اواس ۱۱ به این سیستم‌عامل اضافه شد.

به گزارش آی تابناک : مشکل دیگر کاربران ایرانی، پشتیبانی نکردن آی‌اواس از کیبورد  سخت‌افزاری فارسی بود. اما حالا خبر خوبی منتشر شده مبنی بر اینکه اپل در چهارمین نسخه‌ی آزمایشی آی‌اواس ۱۱، پشتیبانی کامل از کیبورد سخت‌افزاری استاندارد فارسی را اضافه کرده است.

کاربران پلتفرم موبایل اپل می‌دانند که پیش از این برای استفاده از کیبوردهای سخت‌افزاری فقط می‌توانستند از زبان عربی به عنوان جایگزین استفاده کنند و مسلما زبان عربی به دلیل تفاوت‌هایی که با زبان فارسی دارد، برای کسانی که زیاد تایپ می‌کنند چندان مناسب و بهینه نیست. البته پشتیبانی از کیبورد سخت‌افزاری در نسخه‌های آزمایشی قبلی آی‌اواس ۱۱ نیز وجود داشت؛ اما فرمت آن استاندارد نبود. اما حالا در آی‌اواس بتا ۴ شما می‌توانید پس از اتصال کیبورد سخت‌افزاری خود، به مسیر Settings > General > Keyboards > Hardware Keyboard مراجعه و کیبورد Persian Standard را همانند تصویر زیر انتخاب کنید. توجه داشته باشید که پیش از متصل کردن کیبورد سخت‌افزاری، باید زبان فارسی را به کیبوردهای نرم‌افزاری خود نیز اضافه کرده باشید.

پشتیبانی از کیبورد سخت افزاری استاندارد فارسی

حالا می‌توانید به راحتی از کیبورد سخت‌افزاری خود برای تایپ فارسی در آیپد یا آیفون خود بهره ببرید. بد نیست اشاره کنیم برای تغییر زبان در حین تایپ، می‌توانید از کلید‌های ترکیبی Ctrl + Space استفاده کنید.

پشتیبانی از کیبورد سخت افزاری استاندارد فارسی

ما برای تست صفحه‌کلید سخت‌افزاری از کیبورد بلوتوثی لاجیتک K480 و آیپد پرو ۹.۷ اینچی استفاده کردیم و کل این مطلب با استفاده از کیبورد یادشده نوشته شده است.

از جمله مهم‌ترین تغییرات دیگری که در آی‌اواس بتا ۴ اعمال شده، اضافه شدن کشور ایران به لیست کشورهای قابل انتخاب در بخش Language & Region است.

پشتیبانی از کیبورد سخت افزاری استاندارد فارسی

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، پس از مدت‌ها سرانجام نام کشور ایران نیز به لیست مناطق قابل انتخاب در آی‌اواس ۱۱ بتا ۴ اضافه شده است.

این نسخه‌ی جدید تغییرات دیگری هم دارد که در ادامه به طور مختصر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

روان‌تر شدن جابه‌جایی بین اپلیکیشن‌های فعال

امکان سوایپ کردن نوتیفیکیشن‌ها در صفحه‌ی قفل (در نسخه بتا ۳ آی‌اواس ۱۱ امکان سوایپ نوتیفیکیشن در لاک اسکرین وجود نداشت و با انجام این کار، کاربر به دوربین منتقل می‌شد.)

تغییر برخی آيکون‌ها مثل آیکون مخاطبان، آیکون یادآوری‌ها و آیکون یادداشت‌ها

بهبود در مشکلات مربوط به ژست‌های حرکتی به خصوص در آیپد

رفع بسیاری از باگ‌ها و مشکلات جزئی

اضافه شدن شمارگر معکوس برای قابلیت فیلم‌برداری از صفحه

اضافه شدن تنظیمات جداگانه برای ایر دراپ (AirDrop) در بخش General تنظیمات





منبع : زومیت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار