کد خبر: ۱۰۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 July 25
با وجود تکمیل آن به عنوان یک دسته، تقاضای جهانی برای گوشی‌های هوشمند بهترین رکورد دوم را در سال 2017 ثبت کرد.طبق گفته GfK، تقاضای گوشی‌های هوشمند در نیمه دوم سال به 347 میلیون دستگاه رسید و متوسط قیمت فروش (ASPs) در سال گذشته با توجه به درخواست مصرف‌کنندگان برای مدل‌های بیشتر و ویژگی‌های بیشتر، 5 درصد افزایش یافت.

به گزارش آی تابناک : رشد آسیا منجر به افزایش تقاضای 13 درصدی در سال گذشته شد، و به دنبال آن در آمریکای مرکزی و شرقی 11 درصد و در آمریکای لاتین 10 درصد افزایش یافت. به دلیل افزایش ASPP، ارزش بازار سالیانه 9 درصد رشد داشته است.

آرنت پولیفکه، مدیر کل تحقیقات تلکام در GfK، اظهار داشت: "رکورد تقاضا برای گوشی‌های هوشمند در سه ماهه دوم سال جاری نشان می‌دهد که علیرغم اشباع در برخی از بازارها، تمایل به داشتن یک گوشی هوشمند، یک پدیده جهانی است. تولید کنندگان حداکثر استفاده از خلاقیت خود را می‌کنند تا مطمئن شوند آخرین دستگاه‌هایشان غیر قابل مقاومت هستند - و باعث افزایش  ASP به عنوان نتیجه می‌شوند. در عوض، عوامل اقتصاد کلان و اعتماد مصرف کننده نیز تاثیری دارند، اما اپراتورها و خرده‌فروشان، از تاکتیک‌های محلی استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند گوشی هوشمند دستگاه قابل اتصال منتخب باقی می‌ماند."

در حالیکه بازارهای نوظهور رشد را به دنبال داشتند، در بازار آمریکای شمالی جابجایی شگفت انگیزی رخ داد که در ماه دوم سال جاری رشد 6 درصدی سالیانه به 47.4 میلیون واحد رسیده است. GfK پیش‌بینی می‌کند تقاضای گوشی‌های هوشمند در منطقه به 203 میلیون دستگاه در سال 2017 برسد، یعنی یک رشد 2 درصدی سالیانه داشته باشد.

تقاضای جهانی گوشی هوشمند همچنان رشد می‌کند

در چین، تقاضای گوشی‌های هوشمند در نیمه دوم سال به 110.1 میلیون دستگاه افزایش یافته است که تغییری سالانه را نشان نمی‌دهد – نشانه‌ای از بازار اشباع شده. با این حال، تلفن‌های جدید با قیمت بالا، ارزش بازار را افزایش می‌دهند. GfK پیش‌بینی می‌کند تقاضای گوشی‌های هوشمند در چین به 461 میلیون دستگاه در سال 2017 برسد، و افزایش 2 درصدی در سال داشته باشد. همچنین انتظار می‌رود که رشد ارزش افزوده به میزان قابل توجهی بیشتر شود و در سال جاری 11 درصد باشد.

Yotaro Noguchi، مدیر تولید در روند GfK و بخش پیش‌بینی، افزود: "مصرف‌کنندگان برای کسب تجربه کاربری بهتر حاضر به پرداخت بیشتر برای گوشی‌های هوشمند خود هستند. با وجود رسیدن به سطوح بالای نفوذ در بازار، GfK پیش‌بینی می‌کند تقاضای گوشی‌های هوشمند تا سال 2018 رشد سالیانه خود را ادامه دهد، چرا که نوآوری فروشندگان گوشی‌های هوشمند طولانی‌تر شده است."

کشورهای تحت پوشش تحقیقات GfK آرژانتین، استرالیا، بلژیک، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، هلند، روسیه، کره‌جنوبی، اسپانیا، انگلیس و ایالات متحده آمریکا بودند.

 

 

منبع: twice.com

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار