کد خبر: ۱۰۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 July 25
دیروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه کاربران ویندوز باید با نرم‌افزار پینت خداحافظی کنند، اما مایکروسافت در خبری جدید اعلام کرد که پینت را همچنان حفظ می‌کند.

به گزارش آی تابناک : مایکروسافت دیروز اعلام کرد که برخی قابلیت‌های فعلی ویندوز ۱۰، از به‌روزرسانی بعدی این سیستم‌عامل یعنی رد استون ۳ حذف خواهد شد. با بررسی فهرست موارد حذف‌شده، مشخص شد که مایکروسافت ظاهرا قصد دارد پس از ۳۲ سال، به عمر نرم‌افزار محبوب پینت خاتمه دهد. اما خبر خوب این است که پینت فعلا از بین نخواهد رفت.

مایکروسافت اعلام کرد که نرم‌افزار پینت را در فهرست موارد کنار گذاشته‌شده از به‌روزرسانی آتی ویندوز ۱۰ قرار داده است. بدین مفهوم که توسعه‌ی این نرم‌افزار متوقف خواهد شد و احتمال دارد در نسخه‌های بعدی ویندوز ۱۰، از این سیستم‌عامل حذف شود. اکنون این شرکت با به‌روزرسانی خبر دیروز، اعلام کرده است که پینت در ویندوز استور موجود خواهد بود، اما عملکردهای اصلی آن درون اپلیکیشن جدید پینت سه‌بعدی قرار داده شده است.

با اعلام خبر روز گذشته، حجم بی‌شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به اظهار تأسف و ناراحتی از حذف این نرم‌افزار محبوب پرداختند.

Microsoft paint

مگان سندرز مدیر اجرایی بخش سه‌بعدی مایکروسافت گفت:

امروز ما شاهد حجمی عظیم و باورنکردنی از حمایت و اظهار دلتنگی برای نرم‌افزار پینت بودیم. مایکروسافت پینت به‌زودی در ویندوز استور به‌صورت رایگان قابل دسترس خواهد بود.

این حجم بالا از اظهار دلتنگی و ناراحتی کاربران به این خاطر است که پینت از زمان اولین نسخه‌ی ویندوز در سال ۱۹۸۵، همواره بخش بزرگ و غیرقابل انکاری از این سیستم‌عامل بوده است. آخرین به‌روزرسانی مایکروسافت برای پینت به همراه انتشار ویندوز ۷ عرضه شد و ابزار ریبون را برای این اپلیکیشن ساده‌ی گرافیکی به ارمغان آورد.

اعلام این خبر از سوی مایکروسافت بدین معنی است که در به‌روزرسانی آتی ویندوز ۱۰، با پینت همانند مرورگر سابق مایکروسافت یعنی اینترنت اکسپلورر رفتار خواهد شد. بدین مفهوم که همچنان بخشی از ویندوز ۱۰ باقی خواهد ماند؛ اما مایکروسافت در عوض کاربران را به استفاده از پینت سه‌بعدی تشویق خواهد کرد. مایکروسافت هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه‌ی پینت در ویندوز استور مشخص نکرده است. اما ظاهر شدن آن در استور، به احتمال زیاد به معنی پایان پشتیبانی مایکروسافت از پینت در نسخه‌ی آتی ویندوز ۱۰ خواهد بود. بنابراین فعلا جای نگرانی نیست و همچنان می‌توانیم کارهای ساده‌ی گرافیکی خود را همانند ۳۲ سال گذشته به‌وسیله‌ی پینت انجام دهیم.





منبع : ورج
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار