کد خبر: ۱۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 July 25
آمارها نشان می‌دهند که درآمدزایی گوگل و سامسونگ از بازی‌های موبایل به سطح درآمد اپل در این حوزه رسیده است.
درآمد سامسونگ و گوگل از بازی موبایل، به حد اپل رسید

به دلیل قابلیت‌هایی که گوشی هوشمند آیفون نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند رقیب دارد، مدت‌ها است اپل از نظر نرخ بالای کسب درآمد در حوزه‌ی باز‌ی‌های موبایل، به‌عنوان کمپانی غالب شناخته می‌شود؛ اما آمار و ارقام و پلتفرم دلتا دی‌ان‌آ نشان می‌دهد که مرز رقبا در این زمینه به میزان قابل توجهی به اپل نزدیک شده است.

به دلیل تجربه‌ی کاربری بسیار خوبی که آيفون در یک دهه‌ی اخیر ارائه کرده است، این گوشی هوشمند برای افرادی که قصد انجام بازی‌ موبایل دارند، همیشه بهترین گزینه‌ی ممکن بوده و کاربران سیستم‌عامل آی‌اواس نسبت به کاربران سیستم‌عامل اندروید، در کل زمان بیشتری برای انجام بازی‌ صرف کرده‌اند. حال دلتا دی‌ان‌آ به این موضوع پی برده است که گوشی‌های هوشمندی مثل سری گلکسی اس سامسونگ یا گوگل پیکسل تنها از نظر کسب درآمد در بازی‌های موبایل به آيفون بسیار نزدیک شده و حتی از نظر آمار درآمدزایی به ازای کاربران فعال روزانه (ARPDAU) از آیفون پیشی گرفته‌اند. باید اشاره کنیم که ARPDAU یک اندازه‌گیری کلیدی است که میزان درآمدزایی بر اساس عملکرد روزانه‌ی وفادارترین کاربران را نشان می‌دهد.

درآمد سامسونگ و گوگل از بازی موبایل، به حد اپل رسید

مطالعه‌ی انجام‌شده توسط دلتا دی‌ان‌آ، درصد بازیکنانی که به انجام بازی‌های رایگان در گوشی‌های هوشمند آیفون، گلکسی اس سامسونگ و گوگل پیکسل پرداخته‌اند هم نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که جدیدترین گوشی هوشمند کمپانی سامسونگ یعنی گلکسی اس ۸ پلاس، در این مطالعه بیشترین نرخ درآمدزایی به ازای کاربران فعال روزانه را به دست آورده است.

مطالعات اولیه نشان می‌دهند که گوشی‌های هوشمند جدیدتر همیشه نسبت به مدل‌های قبلی‌ درآمدزایی بیشتری دارند. علاوه بر این گوشی‌هایی که از نمایشگرهای بزرگ بهره می‌برند، در کسب درآمد نسبت به گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش کوچک‌تر، عملکرد بهتری دارند. اما از نظر مدل گوشی، سری گلکسی اس سامسونگ همیشه از جمله بهترین گزینه‌های موجود است.

مارک رابینسون، مدیرعامل دلتا دی‌ان‌آ، می‌گوید: «این حقیقت که بازی‌های سیستم‌عامل آی‌اواس نسبت به بازی‌های ارائه‌شده برای سیستم‌عامل اندروید درآمدزایی بیشتری دارند برای همه واضح است، اما آنچه دراین‌بین جالب به نظر می‌رسد، این است که ابعاد نمایشگر و عملکرد یک دستگاه، می‌توانند عوامل بسیار مهمی در درآمدزایی بیشتر باشند... شاید ساختن یک گوشی هوشمند که بتواند آیفون را در بخش بازی‌ به چالش بکشد حدود ۱۰ سال به طول بیانجامد. مطالعاتی که ما انجام داده‌ایم نشان می‌دهند که گیمرهای موبایل، تجربه‌ی کاربری اجرای بازی روی گوشی‌های هوشمندی مثل جدیدترین سری گلکسی اس سامسونگ و گوگل پیکسل را چندان دورتر از تجربه‌ی کاربری آیفون نمی‌دانند.»

باید اشاره کنیم که این مطالعه‌ در ماه ژوئن ۲۰۱۷ و روی ۱.۴ میلیون نفر گیمر در سراسر آمریکای شمالی انجام شده است.

رابینسون در بخش دیگری از توضیحات خود افزود: «با افزایش قدرت و عملکرد گوشی‌های هوشمند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که کسب درآمد از بازی‌های موبایل، همگام با این تغییرات افزایش یابد.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار