کد خبر: ۱۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 July 24
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در بازدید از استارت‌ ‌آپ‌های حاضر در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ گفت: به کمک استارت‌‌ آپ‌ها تحولات قابل توجهی در ساختار کسب‌وکارهای سنتی رخ‌داده است .
به گزارش آی تابناک : سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در بازدید از الکامپ استارز ۹۶ با اشاره به رشد چشمگیر کسب‌وکارهای نوآور گفت: به کمک استارت‌آپ‌ها تحولات قابل‌توجهی در ساختار کسب‌وکارهای سنتی رخ‌داده و با توجه به این جهش قابل‌توجه، شتاب توانی این شرکت‌ها و تحولات عمده عرصه اقتصاد کشور در آینده بسیار نزدیک قابل پیش‌بینی است.

وی ادامه داد:حضور شتاب‌دهنده‌ها، ورود کسب‌وکارهای نوآور به بازار بزرگ بهابازار گرایش سرمایه‌گذاران بزرگی که تا پیش از این عمدتا در سیمان، فولاد و پتروشیمی سرمایه‌گذاری می‌کردند به کمک فعالان جوان و تحصیل‌کرده‌ی این کسب‌وکارها که با اعتماد به نفس روی پای خود ایستاده‌اند و کارآفرینی را به جای پشت ‌میزنشینی برگزیده‌اند از ابزارهای این تحول بنیادی و ساختاری به شمار می‌رود.

ستاری، با اشاره به عزم جدی دولت برای اخذ مجوزها و فرآیندهای قانونی دست و پاگیر فراروی کسب‌وکارهای نوآور گفت: از اقتصاد متکی به درآمدهای نفتی که توسط دولت اداره شده بیش از این نمی‌توان انتظار داشت اما در تلاش هستیم تا سازوکارهای اداری و فرآیند اخذ مجوزها به نفع این شرکت‌ها تسهیل شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری افزود: جهت‌گیری دولت نیز به‌سوی اقتصاد دانش‌بنیان در حال تغییر است، اما این امر نیازمند عزم و تعاملی دوسویه است ‌ فعالان کسب‌وکارهای نوآور، باید با آگاهی نسبت به این شرایط پیگیری‌های خود را بیش‌تر کنند، عزم جزم خود را در برابر سدها و موانع از دست ندهند و روی پای خود بایستند. در این راه دولت نیز همراه آن‌ها برای حل چالش‌هاست.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، با بیان این‌که کسب‌وکارهای نوآور به زودی جایگاه بزرگ‌ترین شرکت‌های کشور و منطقه را از آن خود خواهند کرد افزود: مهم‌ترین لازمه تحول در ساختار اقتصادی کشور، جوانان پیشرو این عرصه هستند که باید با ایستادگی و پافشاری، اطمینان داشته باشند گشایش این فضای برای فعالیت ادامه‌دار خواهد بود و مشکلات از این راه مرتفع خواهند شد.

ستاری در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص تقبل مسئولیت وزارت ارتباطات و یا وزارت علوم در دولت دوازدهم گفت: به هیچ وزارتخانه‌ای نخواهم رفت و در پست فعلی‌ام ابقا خواهم شد.

وی توضیح داد: پست وزارتی قبول نمی‌کنم ، اما در کابینه دولت دوازدهم حضور دارم.

گفتنی است در آخرین روز از برگزاری نمایشگاه الکامپ بیست و سوم ،معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با حضور در سالن‌های ۸و ۹ نمایشگاه بین‌المللی تهران، از جدیدترین دستاورد کسب‌وکارهای نوآور کشور دیدن کرد و با فعالان این کسب‌وکارها به گفت‌وگو پرداخت. در این بازدید پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری و دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم ، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ، ناصر علی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ، مجتبی هاشمی دبیر ستاد فناوری اطلاعات و باقر بحری مسئول اجرایی الکامپ ستاری را در این بازدید همراهی کردند.






منبع : تجارت نیوز 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار