تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۶ - 2017 July 21
دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به روند نظام پیشگیری حوادث در فضای مجازی که توسط شورای عالی به مرکز ملی فضای مجازی واگذار شده است، گفت: برای جلوگیری از توسعه یک کلاهبرداری در شبکه، چه در سطح شهروند و چه شرکت های خصوصی، طرحی وجود دارد که امیدواریم در شورای عالی به بحث گذاشته شده و تصویب شود.
به گزارش آی تابناک : ابوالحسن فیروزآبادی امروز (جمعه) در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ، درباره نظام پیشگیری حوادث در فضای مجازی که توسط شورای عالی به مرکز ملی فضای مجازی واگذار شده است، توضیح داد: ما در فضا شاهد حوادث زیادی برای شهروندان خود و شرکت های خصوصی هستیم. کلاهبرداری ها و اخاذی ها و جعل هایی صورت میگیرد. به دلیل خاصیت هایی که در شبکه وجود دارد و فاصله های زمانی و مکانی از بین میرود، یک کلاهبرداری میتواند به سرعت در کشور گسترش یابد. برای جلوگیری از توسعه یک کلاهبرداری در شبکه، چه در سطح شهروند و چه شرکت های خصوصی، طرحی وجود دارد که امیدواریم در شورای عالی به بحث گذاشته شده و تصویب شود.

وی ادامه داد: هر نوع حادثه ای که باعث اختلال در فعالیت در این فضا می‌شود، که ناشی از حمله ها، آسیب های سیستم ها می‌شود و موجب شده کارکرد شبکه‌های ICT و سامانه های سخت افزاری و نرم افزاری دچار اختلال شود را شامل می‌شود. برخی از این حوادث هم منجر به جرم می‌شود. با این طرح قصد داریم مدیریت حوادث را در برنامه داشته باشیم. نظامی که باید در سازمان‌ها برای مقابله وجود داشته باشد، اصولی که شرکت ها باید رعایت کنند و اینکه چه شرکت‌هایی صلاحیت این کار را دارند، در این طرح بررسی می شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه در دنیا الکترونیکی شدن با مشکلاتی همراه است، افزود: از بزرگترین این مشکلات تعامل سازمان ها و شرکت ها و هویت های حقیقی و حقوقی در فضازی مجازی است. کاری که دولت انجام می دهد تسهیل این تعامل است. به همین دلیل هم در سازمان فناوری اطلاعات به دنبال است که GSB یعنی باسی که دولت برای تعامل سازمان ها فراهم می کند را ایجادکند. در این راه حتما موازی کاری هایی وجود دارد و مداخله دولت این است که اینها را به حداقل برساند.

فیروزآبادی در ادامه اظهار کرد: برای اتصال تجارت الکترونیک و بانک الکترونیکی در کشور نیاز به زیرساخت هایی داریم. از قبیل امضای دیجیتال و تعیین هویت که باید در کشور شکل بگیرد. درباره اتصال اینها مقداری عقب افتادگی داریم که امیدواریم این اتصال برقرار شود و با نوعی جامعیت سیستم تجارت و بانکداری الکترونیکی روبرو شویم.

وی با بیان اینکه حمایت از استارت آپ ها به صورت جدی در برنامه است، گفت: روند اقتصاد جهانی به همین سمت است که اقتصادها به سمت دانش مبتنی بر استارت آپ ها حرکت کنندو ذائقه مردم بسیار متنوع و تغییران آن بسیار سریع است و تنها استارت آپ ها می توانند این نیازها را برطرف کنند. با توسعه ICT در دنیا فضای بزرگی خلق شده که امکان شکل گیری کسب و کارها در آن فراهم شده است. کار استارت آپها تبدیل پتانسیل ها به فعلیت ها در فضای مجازی است.

رییس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به فراهم شدن زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: در سندی که ما در شورای عالی تصویب کردیم، در حوزه های مختلف برای بسیاری از سازمان ها تعیین تکلیف هایی از جمله شبکه اختصاصی برای زیرساخت ها و یا سالم سازی فضا شده است. اخیرا در مرکز ملی فضای مجازی برای سازمانها جلسات توجیهی گذاشتیم که استقبال کردند. امیدواریم الزاماتی که قرار دادیم موجب اتصال جزایر موجود در فضای مجازی شود.






منبع : ایسنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار