کد خبر: ۱۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۳۰ تير ۱۳۹۶ - 2017 July 21
کوالکام گزارش مالی خود را برای سه‌ماهه‌ی منتهی به ۲۵ ژوئن (۴ تیر) منتشر کرد.
به گزارش آی تابناک : کوالکام درآمد خود را در فصل سوم سال ۲۰۱۷ حدود ۵.۴ میلیارد دلار اعلام کرد که نسبت به درآمد ۶ میلیارد دلاری این کمپانی نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته، ۱۱ درصد کاهش یافته است. سود عملیاتی کوالکام در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ با کاهش قابل توجه ۵۱ درصدی نسبت به دوره‌ی مشابه در سال ۲۰۱۶ و افزایش ۶ درصدی نسبت به سه‌ماهه‌ی گذشته به ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است.

سود خالص کوالکام نیز نسبت به سال گذشته حدود ۳۵ درصد کاهش یافته و از ۱.۴ میلیارد دلار به ۹۰۰ میلیون دلار رسیده است. کوالکام خاطرنشان می‌‌کند که وضعیت مالی این کمپانی در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷ تحت تاثیر پرداخت ۹۴۰ و ۹۲۷ میلیون دلار به بلک‌بری و کمیسیون تجارت آزاد کره‌ی جنوبی نیز بوده است. کوالکام دلیل دیگر گزارش مالی پایین‌تر از حد انتظار خود را دعوای قانونی این شرکت با اپل می‌داند.

در بیانیه‌ی مطبوعاتی کوالکام درباره‌ی تصاحب شرکت NXP Semiconductors نیز اطلاعاتی آمده است. طبق ادعای کوالکام، هزینه‌ی ۳۸ میلیارد دلاری تصاحب NXP از طریق نقدینگی حاصل از وام‌های متعدد و نقدینگی موجود در واحدهای تجاری خارجی‌اش تامین پرداخت خواهد شد. کوالکام خاطرنشان کرده است که نتیجه‌ی این مسئله، «استفاده‌ی بخش قابل توجهی از نقدینگی ما، معادل نقدینگی و اوراق بهادار قابل فروش» خواهد بود. کوالکام در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷، مبلغ ۱.۱ میلیارد دلار به سهام‌داران خود پرداخت کرده است. این مبلغ، پرداخت سود ۸۴۴ میلیون دلار یا ۰.۵۷ دلار به ازای هر سهم را نیز شامل می‌شود؛ در حالی که ۳۰۰ میلیون دلار باقی‌مانده صرف خرید مجدد حدود ۵.۲ میلیون سهم از سهام عادی این شرکت شده است.

چشم‌انداز کوالکام برای سه‌ماهه‌ی چهارم از سال مالی جاری، درآمد ۵.۴ تا ۶.۲ میلیارد دلاری است؛ این پیش‌بینی بازه‌ی بین کاهش سالانه‌ی ۱۳ درصدی تا رشد ثابت را شامل می‌شود. کوالکام در فصل چهارم سال مالی ۲۰۱۶ موفق به ثبت درآمد ۶.۲ میلیارد دلاری شد. کوالکام در فصل چهارم سال ۲۰۱۶ موفق به عرضه‌ی ۲۱۱ میلیون تراشه‌ی MSM شد و پیش‌بینی می‌شود که در فصل چهارم سال ۲۰۱۷ بین ۲۰۵ تا ۲۲۵ میلیون واحد باشد. این اعداد، فروش به اپل و شرکای این کمپانی را شامل نمی‌شود، در غیر این‌صورت می‌توانست تاثیر زیادی بر کوالکام به‌خصوص روی پرونده‌ی حقوقی در جریان بین این شرکت و اپل داشته باشد. اعداد یادشده توسط واحد QTL یا Qualcomm Technology Licensing به‌دست آمده است، این واحد درآمد ۱ تا ۱.۳ میلیارد دلاری را عاید کوالکام می‌کند که نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته، کاهش ۳۱ تا ۴۷ درصدی را تجربه می‌کند. 

کوالکام با وجود آنکه درگیر پرونده‌ی حقوقی با اپل است؛ اما عملکرد آن در سه‌ماهه‌ی سوم مناسب ارزیابی می‌شود. از آنجایی که اپل در تلاش برای جلوگیری از پرداخت حق امتیاز به کوالکام توسط شرکای خود است، از این رو عملکرد واحد QTL در فصل سوم ۲۰۱۷ پایین‌تر از حد انتظار بود.





منبع : زومیت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار