کد خبر: ۱۰۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۲۹ تير ۱۳۹۶ - 2017 July 20
بازار پردازنده های چندین هسته ای! اینتل و ای ام دی حسابی گرم است و هر روز می توام اخباری از این محصولات را در وب سایت های مختلف خواند. یکی از محصولات جدید اینتل که صحبت زیادی در مورد ان در وب سایت ها می شود پردازنده دوازده هسته ای اینتل است که برای رقابت با پردازنده دوازده هسته ای رقیب خود یعنی ام ای دی به بازار ارائه شده است.
به گزارش آی تابناک : براساس اخرین اطلاعات ارائه شده توسط اینتل پردازنده دوازده هسته ای Core i9 7920X اینتل مجهز به 16.5 مگابایت حافظه کش است که در کنار دوازده هسته واقعی وظیفه پردازش محاسبات را انجام میدهد. این محصول دارای 24 رشته یا Threads است که این موضوع کمک بسزایی به آن در پردازنده های چند منظوری میکند.

برخلاف تصور بسیاری از کاربران هسته های پردازنده دوازده هسته ای اینتل در فرکانس پایه 2.9 گیگاهرتز کار می کند که 400 مگاهرتز کمتر از برادر ده هسته ای خود یعنی i9-7900X است. البته در این میان به طور حتم این پردازنده در حالت توربو به فرکانس بالاتری برای هر هسته ای دست پیدا می کند اما در کل رقابت و مقایسه کارایی این دو محصول (اینتل و ای ام دی) دیدنی خواهد بود. از طرف رقیب سرخ پوش هم با استفاده از دوازده هسته پردازشی در پردازنده Ryzen Threadripper 1920X که در فرکانس پایه 3.5 و توربو 4 گیگاهرتز کار میکند و از قیمت 799 دلار بهره می برد می تواند رقابت جذابی را برای کاربران و اینتل رقم بزند. براساس اطلاعات پردازنده اینتل با قیمت 1189 دلار در بازار ارائه می شود که تقریبا 400 دلار گران تر از محصول رقیب خود است. حالا باید دید این دو محصول در عمل چگونه ظاهر می شوند. نظر شما چیست؟






منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار