تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۲۷ تير ۱۳۹۶ - 2017 July 18
نهادهای اطلاعاتی آمریکا می گویند حمله سایبری به رسانه های قطری در ماه گذشته که باعث تنش میان این کشور و برخی کشورهای دیگر عربی شده، توسط امارات متحده عربی انجام شده است.
به گزارش آی تابناک : حملات هکری یاد شده به خبرگزاری رسمی قطر موجب شد تا اظهاراتی در مورد ضرورت دوستی با ایران به شیخ تمیم بن حمد الثانی امیر قطر نسبت داده شود

در اظهارات نسبت داده شده به امیر قطر، وی وجود پایگاه "العدید" آمریکایی در کشورش را موجب حمایت کشورش از طمع ورزی‌های برخی کشورهای همسایه توصیف و تاکید کرد: این پایگاه تنها فرصت آمریکا برای داشتن نفوذ نظامی در منطقه است.

شیخ تمیم با اشاره به اینکه تنش‌ها با آمریکا به دلیل برخی تجاوزات رئیس‌جمهور آمریکا در این کشور هرگز ادامه نخواهند یافت، گفت: قطر با اسرائیل در ارتباط مستمر است.

وی درباره روابط دوحه با تهران نیز گفت: ایران وزنه مهمی در منطقه و در جهان اسلام است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت و قطر روابط جدی خود با آمریکا و ایران را همزمان حفظ می‌کند.

امیر قطر اظهار داشت: صلاح نیست که تنش‌ها با ایران بالا گیرد و به ویژه که ایران قدرت بزرگی است و ضامن ثبات در منطقه است.همچنین امیر قطر در ادامه حزب الله را جنبش مقاومت خواند.

تمیم بن حمد آل ثانی گفت: ترامپ با مشکلات قانونی در کشورش مواجه است و تنشی در رابطه دوحه با دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد.

در همان زمان مقامات قطری بارها تاکید کردند امیر این کشور هرگز چنین جملاتی را بر زبان نرانده است. یوسف ابراهیم المالکی، مدیرکل خبرگزاری قنا نیز اظهار داشت: سایت قنا از سوی گروهی ناشناس هک شده است.

حالا مشخص شده که این عوامل ناشناس مزدوران وابسته به دولت امارات متحده عربی بوده اند. این حمله سایبری در تاریخ 24 می رخ داد و اظهارات دروغین نسبت داده شده به امیر قطر باعث تنشی بی سابقه میان عربستان و امارات و مصر و بحرین با قطر، قطع روابط دیپلماتیک دو طرف و تحریم اقتصادی و بازرگانی و سیاسی این کشور شد.

گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا که اولین بار در واشنگتن پست منتشر شده نشان می دهد که هک یاد شده با برنامه ریزی مقامات دولت امارات متحده عربی صورت گرفته، البته مشخص نیست که حملات مذکور به طور مستقیم توسط دولت خود این کشور انجام شده یا اشخاص ثالثی انجام این مسئولیت را بر عهده گرفته اند.

دولت امارات متحده عربی گزارش واشنگتن پست را غلط توصیف کرده و نقش خود را در این عملیات انکار کرده است. این افشاگری نشان می دهد که تحرکات عربستان و امارات بر علیه قطر از مدتها قبل برنامه ریزی شده بود و این دو کشور که بیشترین حمایت را از تروریست های افراطی در سوریه و عراق انجام می دهند با تلاش برای متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم به دنبال فرافکنی بوده اند.





منبع : وی تری 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار