تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۲۷ تير ۱۳۹۶ - 2017 July 18
روز گذشته حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، در بیاناتی به نقش کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و همچنین دستورات قضایی در بحث فیلترینگ اشاره نموده، و هرگونه تصمیم گیری شخصی از سوی افراد برای اعمال فیلتر در اینترنت و فضای مجازی را رد کرد.

به گزارش آی تابناک : آقای منتظری فیلترینگ سایت ها و کانال ها را از 2 طریق دستور  مستقیم مقام قضایی و تصویب کارگروه مربوطه ممکن دانست و اعلام کرد:

آنچه از ناحیه معاون قضایی دادستان کل در امور فضای مجازی در خصوص بستن و فیلتر کردن سایت ها، شبکه ها یا کانال های فضای مجازی اعلام می شود یا با دستور قضایی است که از سوی ایشان به وزارت ارتباطات اعلام می شود، یا با دستور و تصویب کارگروه است که هر دو باید انجام شود.

جلسات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه هر دو یا سه هفته یکبار به صورت حضوری، و یا حسب مورد و برنامه ریزی صورت گرفته به صورت آن لاین، برگزار و تصمیمات مربوطه و نظرات همه اعضا در این جلسات اخذ می شود.

وزیر محترم ارتباطات اعلام کرده است معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی نظرات شخصی خود را اعلام می کند که قطعا چنین نیست و حتی یک مورد هم نمی توانند ارائه دهند که دستور شخصی آقای خرم آبادی بوده است.

وی همچنین در ادامه با ابراز گله مندی از وزارت ارتباطات گفت:

وزارت ارتباطات وظیفه دارد فضای مجازی را رصد کند و خطراتی را که از این ناحیه متوجه جامعه، جوانان و خانواده هاست و دغدغه مقام معظم رهبری هم هست، تبیین و اعلام کند. همچنین در این زمینه به دستوراتی که از ناحیه دادستانی کل اعلام می شود نیز عمل کند.

گله ما از وزارت ارتباطات این است که برخی از کانال ها و سایت هایی را که بر اساس دستور قضایی یا اعلام و تصویب کارگروه باید بسته و فیلتر شوند، نمی بندد و مسدود نمی کند.

مسئولان این وزارتخانه اعلام کرده اند که دستورات و منویات مقام معظم رهبری را اجرا می کنند، مقام معظم رهبری چند سالی است که نسبت به ایجاد شبکه ملی در کشور تاکید کرده اند.

البته اقداماتی صورت گرفته اما انتظار این است که تلاش ها در این زمینه بیشتر شود چون جامعه را نباید در اختیار کانال ها و سایت هایی قرار دهیم که از سوی دشمنان تغذیه می شوند و دارای محتوای ضد اخلاقی، ضد دینی و ضد شرافت انسانی هستند.

امیدواریم با هماهنگی، تعامل و دست به دست هم فضای مجازی را به فضایی سالم و پاک تبدیل کنیم. سخن ما با وزارت ارتباطات این است که تسلیم قانون باشد.






منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار