تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۲۵ تير ۱۳۹۶ - 2017 July 16
خرید اینترنتی در سال های اخیر رفته رفته خود را به عنوان الگویی برای تامین تجهیزات و لوازم مورد نیاز کاربران ثابت می کند. یکی از کلیدی ترین نکات درباره خرید اینترنتی، اعتبار وب سایت فروشنده و امنیت پرداخت و تحویل کالای مورد نظر توسط این وب سایت هاست. در همین راستا تلاش شده تا با اختصاص برچسب های الکترونیکی اعتباری کاربران را نسبت به فروشگاه های معتبر آگاه کرده و با در اختیار قرار دادن مکانیزم پیگیری و شکایت در صورت ناراضی بودن از محصولات، راه تقلب در خرید اینترنتی تا حد ممکن مسدود شود. با این حال اپلیکیشن ها و وب سایت هایی که به صورت واسطه بین خریدار و فروشنده عمل می کنند همچنان محلی مناسب برای برخی از افراد سود جو به حساب می آیند و عدم توانایی کنترل افراد و تفکیک فروشنده های مورد اعتماد از غیر قابل اطمینان باعث شده مشکلاتی برای برخی از کاربران ایجاد شود.
به گزارش آی تابناک : امروز پلیس فتا به دلیل کلاهبرداری انجام شده توسط یکی از فروشندگان در اپلیکیشن دیوار در مصاحبه ای از ضرورت توجه بیشتر کاربران سخن گفت. به گفته رییس پلیس فتای یزد، در پی شکایت یکی از کاربران اپلیکیشن دیوار از فروشنده ای که مبلغ کالای مورد نظر را دریافت کرده و در عوض محصول مورد نظر را برای خریدار ارسال نکرده است، تحقیقات پلیس فضای سایبری آغاز شده و پس از چندین روز، فرد متهم در استانی دیگر شناسایی و دستگیر شده است. ظاهرا این شخص در طول مدت 2 سال توانسته بود به همین روش بیش از 80 میلیون تومان کلاهبرداری کرده و هرگز مورد پیگرد قرار نگیرد. در همین راستا به کاربران توصیه شده تا حد امکان در صورت عدم اطمینان به فروشنده از خرید کالا از طریق وب سایت ها و اپلیکیشن های واسطه به صورت اینترنتی خودداری کنند و در صورت خرید از راه دور به اطلاعات منتشر شده از فروشنده از قبیل آدرس و شماره تلفن توجه کافی داشته باشند.

به نظر می رسد در این رابطه به هماهنگی بیشتری بین پلیس فتا و توسعه دهندگان بازارهای واسطه ای نیاز است تا با ارائه ساز و کارهای مشخص برای جلوگیری از افراد کلاهبردار، این اپلیکیشن ها و وب سایت ها از پتانسیل بالای خود برای تبدیل شدن به یکی از مراکز کلیدی خرید کاربران در نسل جدید بیشترین استفاده را داشته باشند.





منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار