کد خبر: ۱۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۲۵ تير ۱۳۹۶ - 2017 July 16
رییس امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان گفت: معاونت علمی و فناوری در راستای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت‌های بیمه‌ای را به این شرکت‌ها اختصاص داده است.
به گزارش آی تابناک : در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بر مبنای ماده 3 قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ماده 17 آیین‌نامه اجرایی این قانون مبنی بر حمایت‌های بیمه‌ای و پوشش ریسک فعالیت این شرکت‌ها، حمایت از این شرکت‌ها در تعامل با دستگاه‌های مربوطه در دستور کار قرار دارد.
سید محمد صاحبکار با اشاره به ضرورت کاهش ریسک شرکت‌های دانش‌بنیان رشد بازار این شرکت‌ها گفت: بر همین اساس امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان تاکنون در خصوص حمایت‌های بیمه‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان در دو سرفصل بیمه‌های اجتماعی و بیمه‌های اختیاری (بازرگانی) پیگیری‌های لازم را صورت داده است.

صدور بیمه نامه مسوولیت کالاهای دانش بنیان
وی با بیان این‌که با همکاری بیمه مرکزی در تلاش هستیم در آینده با شرکت‌های مختلف بیمه‌ای برای صدور بیمه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان وارد تعامل شویم افزود: پس از انجام مطالعات تطبیقی برای شناسایی تجربیات سایر کشورها در زمینه صدور بیمه‌های نوین برای شرکت‌های فناور، هماهنگی با بیمه ایران برای صدور بیمه نامه مسئولیت و کیفیت کالا برای تعدادی از محصولات دانش‌بنیان، توسط امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان انجام شده است.

بسته حمایتی بیمه ای آزمایشگاه‌ها
دبیر کارگروه ارزیابی شرکتهای دانش بنیان به طراحی و تدوین بسته حمایتی بیمه‌ای آزمایشگاه‌های عضو شبکه اشاره کرد و گفت: در تعامل با شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری نیز مقدمات طراحی و تدوین بسته‌ بیمه‌ای برای آزمایشگاه‌های عضو شبکه فراهم شد که در آینده جزئیات آن اعلام خواهد شد.

پیگیری مسایل بیمه تامین اجتماعی
دکتر صاحبکار،  با اشاره به فرآیند حمایتی بیمه‌های اجتماعی اظهار کرد: در خصوص بیمه‌های اجتماعی کارگروه مشترکی با سازمان تأمین اجتماعی برای بررسی سرفصل‌های همکاری و حل موردی برخی از پرونده‌ها تشکیل شده که مواردی چون معافیت حق بیمه قراردادها، پیگیری بخشودگی جرایم تأمین اجتماعی شرکت‌های دانش‌بنیان خوش‌حساب، ارائه مشاوره‌های رایگان در حوزه تأمین اجتماعی به شرکت‌ها، ارائه آموزش‌های حضوری در حوزه تامین اجتماعی و قانون کار از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های پرسش و پاسخ در همین راستا صورت گرفته است.
عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری از تفاهم با صندوق بازنشستگی آینده‌ساز برای پوشش بیمه بازنشستگی شرکت‌های دانش‌بنیان و کارکنان آن‌ها در آینده نزدیک خبر داد و افزود:  امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان ضمن هماهنگی با اتاق بازرگانی برای همکاری نمایندگان اتاق با شرکت‌های دانش‌بنیان، تسریع در فرآیند اصلاح بخش‌نامه 3/14 سازمان تأمین اجتماعی که بر اساس آن نحوه شناسایی فعالیت‌های فناوری اطلاعات مطرح شده را پیگیری کرده است.
دکتر صاحبکار افزود: امور شرکتهای دانش بنیان خود را موظف به پیگیری مسایل اصلی شرکتهای دانش بنیان می داند و متقاضیان می توانند مشکلات یا پیشنهادهای خود را در موضوع بیمه اجتماعی یا بیمه های اختیاری (بازرگانی) به امور شرکتهای دانش بنیان منعکس نمایند. 

ارایه مشاوره حضوری درباره بیمه تامین اجتماعی
عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری در خاتمه افزود: با توجه به  اهمیت موضوع بیمه تامین اجتماعی، میز مشاوره ویژه ای برای ارایه مشاوره حضوری به شرکتهای متقاضی ایجاد شده است و شرکتهای دانش بنیان می توانند در سامانه برنامه جامع توسعه کسب و کار شرکتهای دانش بنیان (Tms.Daneshbonyan.ir) ثبت نام نموده و بصورت رایگان از مشاوره حضوری استفاده کنند. 






منبع : معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار