کد خبر: ۱۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۶ - 2017 July 15
تنها نرم افزار تخصصی به منظور گرد هم آوردن و شبکه کردن افراد، شرکت ها و محققین فعال در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، در دومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی سلول های بنیادی رونمایی شد.
به گزارش آی تابناک : در راستای فعالیت های صورت گرفته در ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلولهای بنیادی معاونت علمی، شبکه سازی و ایجاد ارتباط فعال و هم افزایی علمی و عملی میان فعالان و دست اندرکاران حوزه سلول های بنیادی، ایجاد نرم افزار " شبکه سلول های بنیادی" ضرورری شد. این شبکه فرصتی به منظور آشنایی و تعامل فعال و موثر میان متخصصان حوزه های مختلف علوم که در زمینه سلول های بنیادی فعال هستند فراهم آورده است.

در حال حاضر اعضای این شبکه شامل متخصصین ایرانی داخل و خارج کشور است که میتوانند به رایگان از خدمات تخصصی آن بهره مند شوند. در پی این اقدام صورت گرفته ستاد توسعه علوم و فناورهای سلول های بنیادی معاونت علمی، در آینده ای نزدیک اقدام به بین المللی کردن این محیط مجازی،  و امکان گسترش هر چه بیشتر دایره تبادل اطلاعات و امکانات آن خواهد کرد.

این شبکه در سال 1396 به سفارش ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلول های بنیادی معاونت علمی، و با همکاری گروه متخصصان دانشگاه صنعتی شریف تهیه و رونمایی شد تا به شبکه سازی و ساماندهی فعالیت های متخصصان این حوزه بپردازد و راه را برای گامهای پرشتاب، به سوی آینده ایی روشن هموارتر سازد.

مزایای استفاده از نرم افزار شبکه سلول های بنیادی

در راستای شناخت افراد، شرکت ها و نهادهای داخلی و خارجی فعال در رشته سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، نرم افزار شبکه سلول های بنیادی میتواند کاربر را به دنیای حرفه ایی در حیطه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی وارد کند .

این شبکه این امکان را برای کابر فراهم می آورد تا با ایجاد صفحات شخصی و شرکتی، پروژه ای و نظر سنجی و به اشتراک گذاری انواع پست های تصویری، صوتی و تن، دنیای علمی و تخصصی خود را به اشتراک بگذارند و از اخرین اطلاعات روز دنیا در این حوزه باخبر شوند.

ایجاد پروفایل شخصی، شرکتی صفحه پروژه و تولید پست متنی صوتی و تصویری همچنین ایجاد نظر سنجیی، مدیریت پست های تولید شده و اپلیکیشن طراحی شده، مدیریت زمان انتشار مطالب و تگ گذاری و انتخاب دسته برای پست ها، امکان دنبال شدن و دنبال کردن همچنین قابلیت جستجو سامانه و ارتباط اعضا از مهمترین قابلیت های شاخص نرم افزار شبکه سلول های بنیادی است که میتوان به آن اشاره کرد.

مجید ایران منش مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات معاونت علمی، با اشاره به اهمیت نرم افزار طراحی شده گفت: ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلول های بنیادی معاونت علمی از طریق فعالیت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات توانسته است 1100 مراجعه کننده در حوزه سلول های بنیادی را تا کنون جذب کند.

وی در ادامه افزود: ایجاد شبکه جامع حیوانات آزمایشگاهی، شبکه ملی اهدا کنندگان سلول های بنیادی خونساز و همچنین ایجاد سامانه جامع توانا که در راستای آن 400 پروژه همزمان در سال گذشته و 98 پروژه تا پایان سال توسط ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلول های بنیادی به انجام رسید.

ایران منش با اشاره به انقلاب ایجاد شده در حوزه شبکه سازی کشور بر مبنای فعالیت در زمینه سلول های بنیادی گفت: این شبکه ترکیبی از شبکه های اجتماعی مختلف به عنوان یک شبکه بومی و تخصصی بنیان گذاری شده است.




منبع : معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار