کد خبر: ۱۰۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۲۲ تير ۱۳۹۶ - 2017 July 13
پورشه به خاطر ماشین‌های اسپرت بنزین‌سوز شناخته می‌شود؛ اما مدیر عامل شرکت می‌گوید به‌زودی تا ۵۰ درصد خودروهای پورشه از فناوری الکتریکی استفاده می‌کنند.

به گزارش آی تابناک : شرکت پورشه از معروف‌ترین برندهای تولید‌کننده خودروهای بنزینی است، ولی سیاست این شرکت به  سمت تولید خودروهای برقی متمایل شده است. پورشه می‌خواهد نیمی از ظرفیت تولید خود را به محصولات الکتریکی اختصاصی دهد.

الیور بلوم، مدیر عامل شرکت پورشه می‌گوید این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای تولید سالیانه ۶۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی در کارخانه Zuffenhausen خود است. این شرکت نسخه نهایی از طرح مفهومی میشن ای (Mission E) را در سال ۲۰۱۹ روانه بازار می‌کند و SUV برقی هم باید یک یا دو سال بعد وارد بازار خودرو شود. این سه برابر بیشتر از مقدار پیش‌بینی‌شده توسط رئیس این برند آلمانی است که در سال گذشته، توليد ۲۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی را پیش‌بینی کرده بود.


 میشن ای، در شکل مفهومی دارای توان خروجی ۴۴۰ کیلووات است و ادعا می‌شود که زمان رسیدن آن از سرعت صفر تا صد کیلومتر بر ساعت، کمتر از ۳.۵۵ ثانیه برآورد می‌شود. محدوده رانندگی پیش‌بینی‌شده این خودرو، بیش از ۵۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ تعیین شده است؛ در حالی که یک سیستم جدید شارژ ۸۰۰ ولتی باید قادر به پر کردن ۸۰ درصد ظرفیت باتری خودرو فقط در ۱۵ دقیقه باشد. اگر این شرکت در عرض آن دوره به سهم ۵۰ درصدی فروش خود برسد؛ این روش می‌تواند برای هر خودرو‌ساز دیگری به کار گرفته شود. به‌عنوان مثال کمپانی مادر پورشه، فولکس واگن، تنها حدود یک‌چهارم از فروش وسایل نقلیه شخصی خود را تا سال ۲۰۲۵ به خودروهای الکتریکی با باتری (BEVV) اختصاص می‌دهد.علاوه بر این، پورشه ماکان فعلی در سال گذشته ۹۵  هزار دستگاه فروش داشت. بلوم سخن مطبوعات آلمان درباره الکتریکی بودن نسل بعدی پورشه ماکان را که حدود چهار یا پنج سال آینده ساخته می‌شود، تأیید کرد. خودروی برقی ماکان، به‌عنوان کوپه SUV برقی آینده و خودروی میشن ای می‌توانند همگی با هم، رقم فروش سالانه‌ای در حدود ۱۱۵ هزار دستگاه را به دست آورند؛ البته اگر فروش با نرخ فعلی ادامه یابد.

هدف‌گذاری پورشه برای تولید خودرهای برقی

پورشه در حدود ۲۰۰ میلیارد یورو (۱.۴۷ میلیارد دلار) برای توسعه امکانات خود سرمایه‌گذاری کرده است تا نخستین مدل تمام الکتریکی خود را اصلاح کند که پیش‌بینی می‌شود این خودرو تا سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شود. 





منبع : caradvice
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار