کد خبر: ۱۰۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۲۱ تير ۱۳۹۶ - 2017 July 12
همراه بازی Nightgate، در قالب یک اثر پازل مینیمال، دنیایی دیجیتال از آینده را کاوش کنید.

به گزارش آی تابناک : فکر می‌کنم اکثر شما با علایق من در بخش بازی‌های موبایل کمی آشنا شده‌اید. من شدیدا طرفدار بازی‌های ساده و مینیمال‌گرایی هستم که به‌دور از هیاهوی جلوه‌های بصری و خلق مکانیزم‌های فوق‌العاده پیچیده برای تولید یک بازی موفق، تنها با تکیه بر حداقل‌گرایی در ساخت یک بازی کم‌ حجم اما سرگرم‌کننده، بی‌نهایت موفق ظاهر می‌شوند. بازی آیفون و آیپد Nightgatee، ساخته‌ی استودیو سمیدان (Semidonee) یکی دیگر از این نوع بازی‌ها است که تنها با تکیه بر یک المان، گیم‌پلی کاملا جذاب، اعتیادآور و فوق‌العاده آرامش‌بخش را ارائه می‌دهد.

بازی موبایل Nightgate برخلاف ظاهر ساده‌اش، از یک پس‌زمینه‌ی داستانی فلسفی بهره می‌برد؛ جایی که در جهانی بسیار دور از آینده و در پی وقوع جنگی بزرگ، تنها فرم زندگی باقی‌مانده روی کره‌ی زمین، یک شبکه کامپیوتری هوشمند به نام Nightgate است. خوشبختانه این تنها برداشت اجمالی داستانی از بازی Nightgate است و ما مجبور نیستیم مدت زمان طولانی را صرف نگرانی از مفاهیم فلسفی مانند اینکه آیا شبکه‌های کامپیوتری و هوش مصننوعی می‌توانند بازگو کننده‌ی مفاهیم زندگی باشند یا خیر، کنیم.

بازي موبايل

در Nightgate، اساسا از هر چیز قرمزی که در تصویر میبینید دوری کنید

در بخش گیم‌پلی، بازیکن کنترل یک نقطه سفید رنگ را به عهده خواهد داشت. هدف شما از کنترل این نقطه، تغییر حرکت دادن آن و لمس هرگونه نقاط رنگی در تصویر است که دور آنها یک هاله‌ی دایره-شکل وجود دارد. با لمس تمام نقاط تعبیه شده در هر مرحله، یک نقطه نارنجی رنگ دیگر در تصویر ظاهر می‌شود تا شما را برای رسیدن به نقاط دیگر در مراحل بعدی راهنمایی کند. بازیکن کنترلی روی سرعت و توقف حرکت کاراکتر اصلی در Nightgate نخواهد داشت و تنها المان در بخش کنترل به تغییر جهت حرکت آن و عبور از بین موانع گوناگون منتهی می‌شود. البته پیشرفت در مراحل بازی به این راحتی‌ها هم نیست. در مسیر حرکت، خطوط و نقاط قرمز-رنگی وجود دارند که باید در طی پیشروی در مراحل از برخورد با آنها خودداری کنید چرا که منجر به شکست شما شده و باعث می‌شوند مرحله‌ی مورد نظر را از نو آغاز کنید. بازی Nightgate شامل ۵۰ مرحله متفاوت می‌شود که به ترتیب و با پیشروی موفق در هرکدام قابلیت دسترسی به مراحل بالاتر را خواهید داشت. طراحی درجه سختی یکی از نقاط قوت در بازی Nightgate شمرده می‌شود؛ بازیکن رفته رفته و با پیشرفت در طول هر مرحله با چالش‌های جدیدتر در مقابله و عبور از لابه‌لای خطوط و نقاط قرمز-رنگ مواجه می‌شود. 

Nightgate برخلاف عموم بازی‌ها، یک اثر رایگان نیست. شما برای دسترسی به این بازی باید ۵ دلار را صرف کنید اما با توجه به محتوایی که ارائه می‌دهد و تجربه شخصی خودم، بازی Nightgate مطمئنا ارزش هزینه کردن را خواهد داشت.

روی هم رفته، بازی Nightgate با پرداخت کم‌نقص در تولید یک گیم‌پلی حداقل‌گرا برای ساخت یک تجربه سرگرم‌کننده و جذاب روی موبایل، کاملا موفق ظاهر شده است.

بازي موبايل

طراحی محیط‌ها در Nightgate واقعا باورنکردنی و کل تجربه ارائه شده نیز بی‌نهایت نرم و روان است

بازی موبایل Nightgate در بخش بصری، از یک طراحی کاملا ساده و در عین‌حال چشم‌نواز بهره می‌برد. استفاده از پس زمینه سیاه در کنار طراحی نقاط و خطوط با رنگ‌هایی مانند قرمز، سفید، نارنجی و... بی‌نهایت تضاد جالبی را از نقطه نظر بصری و گرافیک به بازی بخشیده است. دیزاین انیمیشن‌های مربوط به تعاملات و حرکات اجزای سازنده محیط به بهترین شکل ممکن صورت گرفته است و ترکیب آنها و با افکت‌های تصویری جالب، جذابیت‌های ظاهری در Nightgate را دوچندان می‌کند. محیط‌های Nightgate ظاهری دو بعدی دارند اما در بطن خود و با عبور از مسیر هرکدام، بازی نمای کاملا ۳ بعدی و فوق‌العاده جذابی را به خود می‌گیرد که در نوع خود واقعا کم‌نظیر است. در کنار جلوه‌های بصری جذاب، بازی Nightgate از موسیقی متن بسیار مناسب و آرامش بخشی نیز بهره می‌برد. استفاده از موزیک‌های متناسب با طراحی بصری و گیم‌پلی آرام در بازی، دست به دست هم می‌دهند تا نهایت یک تجربه آرامش‌بخش از یک گیم‌ روی موبایل را برای شما فراهم کنند. 

دانلود با رزولوشن SD 360p | دانلود با رزولوشن HD 720p | دانلود با رزولوشن Full HD 1080p

در نهایت، بازی Nightgate از آن دست ساختههایی است که با تاکید روی مینیمال‌گرایی در خلق یک بازی موبایل سرگرم کننده کاملا موفق ظاهر شده و می‌تواند طرفداران این سبک را به خوبی راضی نگه دارد. شما هم‌اکنون می‌توانید این اثر خوش‌ساخت و سرگرم‌کننده را از طریق فروشگاه اپ استور برای تبلت و تلفن‌های هوشمند مبتنی iOSS خود تهیه کنید.

دانلود بازی موبایل Nightgate




منبع : زومجی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار